lördag 5 mars 2016

Skyskrapor och gudinnan!!

Ja det hörs ju som sagt som jag skulle varit i New York...men noup...det är ännu bara Las Vegas jag skriver om.Men som sagt det är en stad där du kan tro att du är i vilket land som helst.   Egypten,Frankrike osv....Bodde mitt emot hotel New York och visst var det rätt så kul då man kom ut på morgonen och möttes av Frihetsgudinnan !!Coolt!!
Har aldrig besökt New York men nog skall jag hinna dit också någon gång....som sagt flygen är nu superbilliga till Usa....jag som är hela tiden inne på resesidor hittade till och med så här billigt direkt flyg tur/retur från Arlanda till Las Vegas ...279 e då är det som sagt bara resan..väskor och mat kommer skillt.Men tycker  det är fiffig ide att du betalar just för det som du behöver...därför kan man hitta så här bra pris.
Som jag skrev på min Fb sida...."Should I stay or should I fly " ...om man är som sagt så här resgalen (läs resberoende) som jag är så får ni gissa om biljetten redan är utprintad eller inte !!!
SAS har också börjat flyga Åbo/Arlanda direkt LAX och där kan finnas super bra tur/retur...så  ni som många år längtat till Usa....men något år sparande kan det kanske bli en möjlighet.
Vi har ju turen på vår sida att vi ofta får bo hos våra bekanta...och det ger oss möjlighet att planera flera Usa resor per år.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar