lördag 14 maj 2016

Legoland i Californien

Man blir aldrig för gammal för att ha roligt.Vi hade inplanerat att besöka Disneyland denna gång i och med att min kompis kan fixa in oss gratis,hon har själv jobbat där men nu jobbar hennes pappa där och dom får bjuda in tre vänner i månaden.Så denna gång betalade vi bara för ett barn.Jätte mycket tack till min vän E och hennes familj dom är guld värda.Vi skulle absolut inte ha råd att varje gång gå in i Disneyland då vi är här för jag har skrivit om det förut att det är verkligen dyrt + all mat dom säljer där inne är så förbannat dyrt och vill man köpa suvenirer så räkna med att ha plåmboken fylld.Mera om Disneyland i ett annat inlägg.

Sen hade vi lovat denna gång att vi besöker Lego land för J och M är en stora fan av Lego och tror att detta är en passlig ålder att ta dom till Legoland för efter något år tror jag dom vill besöka Universalstudios eller Sixflags Magic mountain istället för Disney och Legoland.
Liksaå som alla andra tema parker så förstår dom att ta inträde som svider i plåmboken och vill du ännu till besöka vattenparken i samband med legoland så kostar det ju förstås mera.Nu var inte vattenparken öppen och Legoland hade dom öppet från 10-17.Vi hann gå igenom hela parken och också åka  olika saker men skulle det ha varit mera folk så skulle det ju gott massor med tid att köa...nu hade vi tur att det inte var så fullpackat...annat var det då vi besökte Disneyland på en måndag så var där så fullproppat att köerna till många raids var upp till 45min..inte kul kan jag lova att stå där så länge i kön och sen är åkturen över på ett par minuter.

Dom hade en av min favorit stad byggd i Lego,skriver om det i nästa inlägg.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



2 kommentarer:

  1. Hej, hittade just hit till din blogg. Kul att läsa om besöket på Legoland eftersom vår familj ska åka dit om en månad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar att ni kommer att få en minnesvärd dag av ert besök på Legoland...hoppas bara att där inte är fullproppat med folk.

      Radera