måndag 9 maj 2016

Morsdag i Usa

Det var något nytt för mig att fira morsdag i Usa.....har firat jul,nyår,Halloween,vändag,thanksgiving här men som sagt aldrig morsdag.
En högtid som jag heller aldrig firat här är 4th of july....för oftast är flygresorna hit på sommaren jätte dyra så därför har jag aldrig varit här på sommaren.

Familjen överraskade mig med rosor,Frappucino ( min favorit dryck) och tårta.Jag var uppe på övrevåningen  och låg och surffade på datan och trodde att dom var på nedre våningen då det plötsligt ringer på dörren...jag rusar neroch öppnar och där står dom och önskar mig Glad morsdag då hade dom hunnit vara till affären utan att jag visste om det.
Vi bor nämligen i ett stort hus med fyra våningar så jag hade som sagt inte alls hört att dom smitit iväg och handla.

Så vi dukade upp på bakgården med tårta och kaffeoch läsk och satt och firade min morsdag..mysigt.Vi tänkte  att det också skulle ha varit kul att fast fira nere på beachen....men jag kan ju ha en picknick på beachen med min äldsta dotter som kommer i morron ....fira lite försenad morsdag.Dom har lovat superfint väder nu ..typiskt då resten av familjen åker hem i moron...och sen har dom också lovat sämre väder i Finland...så jag tror Mikko är en riktigt "rainmaker" ...fixar dåligt väder där han rör sig :)

Skönt att jag ännu har lite på en vecka kvar här jag som älskar att lata mig i solen med en bra bok.Men veckornagår så otroligt snabb....jag är absolut jätte lycklig att jag möjlighet att komma hit ...men skulle nog gärna stanna 3 månader som man är beviljad att vara här.
Då skulle jag ha tid att få göra saker i lugn och ro....det är jätte jobbigt då du är på några veckors semester.....alltså nu med min familj så har vi rusat på alla dagar med olika program så man tycker man knappt hinner sätta sig ner och pusta ut.Det blir liksom lite för mycket...saknar dagar då jag inte behöver göra något utan bara kan sitta ute i solen och njuta.På begränsad tid vill man ju förstås ha ut så mycket då man äntligen är här.

Idag kommer vi att vara hela dagen på Disneyland...mera om detta i ett senare inlägg.
Morsdags selfie.
 
 
Festfixaren
 
En lycklig mamma
 
Uppdukat på bakgården
 
Tyvärr fick jag inte fotot rätt svängt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar