tisdag 2 juli 2019

Glädje och orosmoln

Sommaren tickar på och nu är vi redan inne i juli....för många är det nu den bästa tiden ....semestermånad. Själv tycker jag att jag verkligen " semestrat" mer än väl så istället för att ha nedräkning till semester så räknar jag dagar att få återgå till mitt jobb.



Ännu måste jag kämpa hela juli med att vara sjukledig ...men sen hoppas jag verkligen att jag småningom börjar bli frisk. Om min sjukledighet inte fortsätter så la jag in på våren en semester vecka i början av augusti och nu skulle jag absolut inte vara i behov av semester...tycker nog det räcker nu med denna ledighet.

Det är så roligt att surffa runt och se en massa härliga semester bilder och så skall det vara. Då det är semester och man är ledig så skall man ta ut allt av ledigheten och njuta till max. Det gör nog gott med paus i vardagen och det märker man nog i många inlägg....folk är så glada , kommentarer som sprudlar av lycka, hjärtan i massor , pussar& kramar hit och dit. Det är så roligt att se att folk verkligen är så lyckliga med sitt liv då det ofta  pratas om en massa stress hit och dit , sjukdomar m.m

Fortsätt alla med den positiva livsglädjen man kommer långt med den.

Jag som sagt har ju hela tiden så mycket roligt på gång så jag kan ju inget annat än att vara glad och känna mig lycklig. Visst finns det ju alltid lite orosmoln då man har en pappa som man får fundera på men glädje vinner över orosmolnen.

Idag var jag med kidzen och tog pass foton åt dem för deras pass har blivit gamla och i vår reseglada familj måste alla ha passen uppdaterade...det kan gå snabbt då vi mitt i allt bestämmer att vi mitt i allt åker på någon mini resa och då kommer man inte långt utan pass.


Men vi har inget fastslaget som sagt denna sommar ...skulle jag haft knä i skick så skulle det varit mycket inbokat redan men nu tar vi en dag i taget ...kanske vi hyr husbil, kanske vi bor några nätter på något mysigt hotell, kanske vi bara njuter av sommar Åbo ....själv skulle jag fast kunna tänka mig Gdansk men då mitt gående är begränsat så är det inte roligt att åka till platser där man gärna vill gå runt och njuta av allt fint.

Idag njöt jag vid Aura å med trevligt sällskap...hade träff med en som var min stamkund då jag jobbade som frisör som jag inte sett på många år och det var så roligt att se henne igen. Det som också är en stor lycka för mig är att jag som sagt kan göra saker för mig själv utan att fundera på att någon måste  vara med  kidzena ...dom klarar sig så bra redan själva och jag börjar få mig egen tid.









.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar