fredag 19 mars 2021

En super iden för alla nattugglor.

Nu myser jag igen då det är veckoslut , det betyder att jag får vara ledig. Jag är ledig varje dag men att ha två skolkidz så behövs det tider och dygnsrytmer men då veckoslutet kommer får vi alla ha vår egen tidsrytm ...vaka hur länge vi vill , äta när vi vill och vad vi vill osv. På dagen går väl alla lite och små plockar i sig då man är hungrig men brukar alltid på lördag kvällen laga något lördags gott och då tycker jag det är så roligt att sitta alla tillsammans och äta. Men det är rätt så skönt att på veckosluten inte behöva stirra sig blind och ha mat tider att passa för på vardagen vill jag ha tider och i synnerhet nu då dom har hemskola så försöker jag hålla fast vid våra mat tider. 

Har hunnit se en ny film som kom på Netflix ( Deadly Illusions) och sen såg jag färdig Capitani ,  nu till veckoslutet blir det nog säkert att se ett antal filmer och serier. Tar nog som sagt igen allt nu då jag inte förr har hunnit se på filmer , alltså det är så roligt och skönt att ha latdagar och kunna se en massa bra filmer. Vill inte alls röra mig ute här i Åbo mera än vad jag måste ( handla mat) just nu då corona läget här är jätte dåligt.

Min moster kom på en bra iden som jag inte ens tänkt på då jag sa att det inte är roligt att fara och handla då det kryllar av folk i butiken. Men vi har två butiker som är öppna dygnet runt Prisma och Citymarket så hon sa att " far på natten och handla" det var ju en toppen ide för tror det inte är någon rusning då i alla fall. Jag som annars är en nattuggla kan bra hoppa i bilen och köra till Kuppis Citymarket och handla mitt i natten.

Nu har jag handlat så vi klarar oss ett tag framåt men skall verkligen prova på att åka någon natt och göra mat uppköp. Tror nog man så gott som får ha hela stor Citymarket för sig själv. Kommer verkligen uppdatera det här den natten jag provat på det. Låter väl lite crazyt att åka kl 01.00 till affären men tänk hur skönt då det fasen inte är folk där som flåsar dig i nacken och säkert heller ingen kö i kassan. 

Super ide nu i dessa Corona tider , dom har ju haft ett bra tag Citymarket öppet dygnet runt  och vi har skojat med Jaromir att vi far på natten till butiken men sen glömdes den iden bort. Men vänta bara jag som alltid skall vara lite " kärringen mot strömmen" kanske rentav börjar ta det till vana att fara på natten och handla i lugn och ro.

Sen ser vi framemot lördagen och finalen av Putous , spänningen stiger. Nu skall jag en liten stund ännu sitta och se på Grammy Awards från Los Angeles.

 Vass kvistarna som jag plockade i vintras får pryda får vasen tillsammans med konstgjorda eucalyptus kvistar.

 

 




 

1 kommentar:

  1. (Natt)ugglan Hedwig20 mars 2021 kl. 03:14

    Tjena Lissu; här sitter jag kl. 02.59 och läser ditt inlägg ��
    Blev själaglad när även vår lokala cittare började ha dygnet-runt-öppet...UTMÄRKT!!
    Har varit och handlat ett par gånger kring midnatt / 01.00; första gången var det veckoslut och konceptet var relativt nytt (och spännande alltså), så ungdomarna flockades i marketen i diverse gäng; folkTOMT var det inte den gången.
    Andra gången var ett tag senare, måste ha varit natten mellan sö-må, betydligt lugnare.

    Som inbiten nattuggla välkomnar jag nattöppet alla gånger, nuförtiden så bunkrar man ju ganska rejält när man en gång tar sig till affären, så det har bara blivit de två gångerna än så länge. Toppengrej though ��
    Nu skulle jag så småningom kunna börja knyta mig (ELLER skriva köpelista!) Take care!



    SvaraRadera