tisdag 2 mars 2021

"Arbetskryssning"

Så kom vi då hem på söndag kväll från vinter till vår , jösses hur snön har smält här i södra Finland. Är nog riktigt som vår redan fast vi bara har 2 mars , men dom har väl igen lovat lite kallare så inte tror jag det lönas plocka undan vinterrocken ännu. Vi behöver ju förstås våra vinterkläder ännu då vi kommer att åka upp till stugan sen då vi har passligt.

Nu skall jag ut och kryssa , kan nästan säga att jag skall på "arbetskryssning"...jepp skall ikväll och jobba. Åker med lite blandade känslor i och med att corona smittan ökat och på båten rör det sig en massa olika resenärer , kände mig tryggare i stugan om jag säger så. Vi umgicks inte med någon där utan vi var bara vår lilla family och när vi var i backen så var avstånden jätte bra och vi har egen skidutrustning så vi behöver inte alls röra oss nära skiduthyrningen. Men men att gå in i en liten hytt och riva lakan så  där är man ganska tätt fast i resenärerna. Men mask på hela tiden, handhygien  och förstås försöka hålla avstånd så nog skall det gå bra. Kommer kännas helt roligt bara jag kommer igång , har inte jobba nu sen 4:e januari och efter det hade jag semester och då fick jag inte ta emot  jobba.

Stick/virk maratonen blev lite på hos mig nu och det är så roligt tidsfördriv då ja är ledig. Fick färdig en stickad mössa i härligt turkost garn och sen virkade jag en blomma som jag sen skall sy fast i mössan. Såg att själva stickningen inte blev så jämn men det syns inte sen då man lägger den på huvudet. Medan jag är på jobb skall jag googla och se om jag kommer på något roligt att sticka då jag kommer hem på ledigt. Skulle vara sugen att börja virka bakelser som jag höll på med en tid, nog kommer jag på något. 



Skratta här om dagen då jag öppnade  ett brev som var postat åt mig dom tyckte att jag skall anmäla mig till mopedkurs , jag hör till den åldersgruppen som har på körkortet färdigt att jag för köra  moped , motorcykel och bil så inte tror jag att dom får mig med på denna moped kurs.

 


Sen hoppas jag på vackra sol upp och nedgångar under denna vecka då jag är på jobb som jag kan spara i mitt foto arkiv.

Nu är det bara att hoppas att jag får vara frisk då jag skall på "arbetskryssning" och att alla andra också får vara friska i denna konstiga tid vi lever i .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar