torsdag 4 mars 2021

80 åringen firar med en nubbe

 För ett år sedan på dagen 3 mars så sitter vi på väg hem från Florida ovetande om att världen stängs ner 2 veckor senare och  får post att jag blir permitterad.

Väl hemma från vår resa ifjol så small det till och alla pratade om corona och ingen bättring fast det gått ett år det bara ser ut att bli värre. Vi hann aldrig njuta av efterdyningen i fjol av vår kryssning i Karibien då vi plötsligt var inne i en situation som skakade hela världen , en virus kom för att stanna hela jordklotet.

Efter våra resor är det så roligt att sitta ner i lugn och ro och se på foton , gå igenom allt roligt vi varit med om och diskutera om vad vi tyckt super mycket om , pratar olika maträtter  m.m och sist men inte minst prata om kommande resor. 

Nu som sagt har allt detta legat på is , jag som var in flera gånger per dag på olika resesidor och snusade runt på billiga flyg och planera resor. Har en eller två gånger sen ifjol i mars på skoj varit in på flygsidan Momondo för att kolla lite runt.

 Vet att många tycker att man inte skall prata om resor då vi är inne i detta kaos men jag som rest mycket ända sen ungdomen och då menar jag faktiskt många resor per år så  går det inte bara att stänga av denna längtan sådär hur som helst. Att resa är vår stora hobby och vår familjs levnadsstil , vi märker att något fattas i vårt liv. Vi älskar att snusa oss omkring i stora vida världen. Men vi längtar och resedrömmen ger vi inte upp. 

En annan stor grej var nu i år den 3 mars...min pappa fyllde 80 år , Grattis papsen. Typiskt nu så skulle jag på jobb så jag kunde inte gratulera han men Mikko och kidzen  hade varit över men blommor och bakelser för att fira honom och han blev så glad. Jag får fira han sen då jag kommer hem.

 




Sen hör det till då man blir 80 att man skall njuta av en Whisky nubbe. Ni ser säkert att han är nyfriserad, jag brukar vara hans privat frisör och han  tycker så om då jag tar med maskin helt kort.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar