fredag 26 mars 2021

Nu ska vi lata oss

Konstigt att det alltid är lika då vi ska iväg till stugan , dagen före pratar vi ofta om vilken tid vi ungefär skall starta och hur tror ni det går...det går inte som vi planerat.

Om jag åker själv hit så har jag allt packat och bara lasta in i bilen och åka men då vi åker alla så är det 3 av 1 som inte packat så där får jag sen vänta att resten av resenärerna skall bli klara. Som tur så packar alla sina egna saker nuförtiden , minns tillbaka då jag förutom mina egna saker skulle sköta om att båda kidzen hade allt från blöjor , byteskläder , tuttar, tuttflaskor och tusen andra saker med om man åkte någonstans . Det går nog så mycket enklare nu då man skall iväg.

Det som gör att vi har en massa saker då vi åker är att vi inte alltid kan lämna våra egna saker där då det kommer hyresgäster.Nu har jag stugan åt oss själva ända tills efter påsken. Sen kommer det hyresgäster efter det och då tar vi igen allt hem. Nu måste man förstås ta en dag i taget och se om folk får resa eller inte , för enligt reglerna så får du inte åka till en hyrstuga om det blir utegångsförbud. Stugan måste vara i ditt eget namn eller att du hyr den på långsikt.

Vi själva får nog komma hit och om det inte dyker upp jobb åt mig så kommer jag nog försöka vara här. Det är alltid lika härligt då man väl kommer fram hit  och fast stugan varit uthyrd  en hel del nu så är här alltid lika städigt och fint då vi anländer hit , det är bra då Himos alltid har sitt check team som kommer och kollar att alkt är ok efter att den varit uthyrd.

Nu då vi kom hit så var sängarna uppe i Jaromirs rum  placerade på ett annat vis än jag brukar ha , men Jaromir tyckte det såg bra ut och ville ha det så.Sen förklara han hur dom skall sova då han kan ta kompisar med. Så fort corona läget blir bättre så har vi lovat att dom båda får ta men kompisar ett veckoslut. Kan behövas något roligt åt dom att vänta på när dom inte fått träffa sina vänner på ett bra tag.

Lovar ordna ett riktigt kompisparty med god mat , smarriga efterrätter och en hel hög med godis. Sen skall vi ha en massa ute lekar och bra musik...tror det blir toppen. Nu är det att hoppas att vi detta år har möjlighet att ordna detta och att vi snart kan få börja leva mera friare än nu.

I alla fall lider vi ingen nöd här i stugan , trivs lika bra här som hemma. Båda platserna har sin egen charm ...tycker om att inreda fint på båda platserna. Köpte med mig en grej hit till stugan som jag länge velat köpa och nu flyttade saken äntligen hit till Villa Virta. Mer om det i ett skillt inlägg. Vet att jag drömmer om en jacuzzi hit men det är inte en sådan som flyttat hit ännu.

Nu är jag nybastad och magen fylld med Sushi så ni kan gissa att jag kommer sova gott i natt. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar