måndag 29 mars 2021

En flyttar ut och andra flyttar in

Vaknade upp till en ny dag precis i min egen takt...steg upp runt kl 12 , flyttade mig från sovrummet till soffan i vardagsrummet efter det  kokade  jag några koppar kaffe (dricker ibland kaffe) och sen öppnade jag min data för att skrolla igenom dagens nyheter på Iltasanomat.

Fick plötsligt ett samtal där dom informerade mig att jag skall få karl besök kl 13 , berättade tidigare att vi också köpte hit till stugan ny tvättmaskin/ tumlare och den skulle egentligen levereras på torsdag men nu får jag den idag redan. Roligt att också hit få ordentlig maskin och tumlare så går det så mycket enklare då jag tvättar och får allt torrt på en gång. Likaså kan mina hyresgäster köra ett kort tvättprogram och tumla så har dom rena kläder att plocka in i skåpet då dom åker hem.

 Rosenlew maskinen flyttar ut i morron och sen är det AEG som får äran att flytta in.


 


 

Fick själv den nya maskinen på plats i badrummet , men måste vänta med att få torktumlaren på plats för den klarar jag inte själv att lyfta.

På eftermiddagen började det regna och slaska så jag bestämde mig att jag myser här inne hela dagen så, la eld i öppna spisen och la mig igen på soffan och slö tittade på tv. I morron har dom lovat soligt och varmt här , en riktigt vårdag med andra ord. Passlig dag att åka till backen och skida någon timme , sen grilla en korv ute och njuta av solen helt för mig själv. Tänk sen vad skönt då jag skidat någon timme och komma tillbaka till stugan för att sätta mig i en varm bastu och massor med björkdoft i bastuvattnet.

 

 

Det är bäst att ta ut allt nu då jag har chans att vara helt för mig själv , trivs jätte bra i min egen ensamhet , vet att många inte skulle klara av flera dagar att bara vara ensam men jag tycker om det. Men på till påsken blir det livat i stugan för då kommer familyn  och sen min äldsta dotter  Angelica , Robin och deras hund Winstone. Sen är det slut på min egen semester och dags att gå tillbaka till "houskeeper" rollen.

Så nu är det bäst att ta ut allt då jag är ensam här, finns ju inget bättre än att nu kl 2 på natten kunna ligga och se en bra serie på Netflix med ljudet på utan att jag stör någon. Lycka är att  få egen tid , vet inte om alla behöver det men jag hör till den gruppen som inte tackar nej till det. 

Till slut måste jag berätta hur det alltid råkas då vi kommer hit så kommer min pappa   på något som han behöver , dom brukar prata om Murphys lagen och det fan stämmer. Tänk hur länge vi nu bara varit hemma ( Åbo) och inte att han skulle ringa och begära något då men så fort vi vänder ryggen så då ....han ringde på lördag att han skulle borde få gravad lax och strömmingar. Vi sa att han får nog vänta nu tills Mikko kommer till Åbo men då började han planera att han far med bussen och söka. Då var det igen att gå runt här på nålar och vara orolig vad han hittar på där i Åbo. Inte undra på att jag börjar bli så trött på alla hans påhitt efter ca snart 10 års oroande varje dag.

Sov gott alla ni som redan sover , jag sover gott sen jag då ni andra redan har druckit ert morron kaffe.

 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar