torsdag 17 november 2016

Njut också före julen!!

Det hör ju till så här före julen att man skall suga i sig av all härlig julstämning det bjuds på ...för den här tiden före jul går så otroligt snabbt och sen är det över i en hast...och i denna supermörka trista månad så behöver man verkligen ljus och härlig julstämning för att orka vänta på vårsolen

Så nu var jag och njöt av vad Ikea bjöd på .....sög i mig allt mysigt och pysigt och fick med mig hem det som jag skall ha nu till julen....sovrummet kommer och bli så rött och sött.

Helheten av mina julfärger är vitt och silver ....och lite grått....men i år vill jag  som sagt ha sovrummet så där varm och mysigt och jag kommer och lyckas bra då den vita färgen dominerar och sen blir det inlägg av rött....yess ..kommer vara nöjd och kommer sova så gott där kan jag lova.
Nu skall ni inte sen tro att jag också  byter lampskenet till rött i sovrummet ....nej den röda porrbelysningen kommer att utebli!!
Det kommer bli vacker svag belysning av superfina stjärnor som jag köpte i fjol och som skall bli bordslampor.

På tal om stjärnor så så vet jag ju inte hur jag skall få alla att rymmas....som jag nämnt så har jag som sagt många  julstjärnor och jag  vill inte få det överpyntat....nej det skall vara lite pynt och med stil!!Så en del kommer snäll och få bli i skåpet.

Jag tror verkligen julstämning har hittat till mitt hjärta för jag kom just från bastun och det känndes ju som jag var i julbastu ....men små myslampor som lös upp badrummet/bastun och så hade jag julsånger på som dom har börjat spela på en julkanal......japp gott folk....jag har julstämning på allvar.

Det som också är så roligt och pynta och njuta så här långt inför julen är ju att du inte får den där förbannade julstressen ...har helt kastat bort detta ord från mitt ordförråd!!Jag har som sagt lärt mig njuta av tiden inför jul och också själva julafton....och det är nog så otroligt skönt.

Många tycker ju det är lite crazyt att pynta så här långt före julen....men det är så roligt att fylla på julpynt i lugn takt och inte så att man dagen före julafton hänger upp allt och inom en vecka bort med alla mysiga pynt .Nej man skall ju njuta av alla mysiga julsaker man har köpt och njuta av hur mysigt hemmet är så här inför julen.

Sen tror jag ju också då jag är varannan vecka borta så går ju tiden så snabbt och därför vill jag ha allt färdig fixat tidigt.

Här får ni ett litet smakprov på jul Ikea...många har väl hunnit dit redan och köpt en hel del pynt.



Ser rätt häftigt ut med svart ..kanske det blir svart efter att jag tröttnar på vitt :)



Me like ...stjärnor i mängder


Älskar silverbollar

Härligt att vara hemma på ledigt  men också härligt att vara i IKEA.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar