lördag 19 november 2016

Nu drar jag ut batteriet!!!

Jag vill att tiden skall stanna en stund....jag tänker ta ur batteriet från klockan så att det för en stun är här och nu.
Alltså helt otroligt hur tiden far...det är rentutsagt skrämmande.
Det är så mycket jag vill göra nu och mycket jag vill göra framöver....men det är väl därför jag tar vara på varenda sekund.
Fick igår höra av M att jag far runt som en Duracell kanin....då jag håller på att fylla diskmaskinen så är jag mitt i allt och tar ut tvätten från tvättmaskinen så plötsligt ser han mig med dammsugaren i hand...osv.

Men jag har alltid tyckt om att få allt fixat med en gång och sen kunna koppla av och lata på soffan och göra ingenting.Det är så härligt då man har allt fixat och man vet att man har inga måsten som flåsar i nacken.

Igår hade vi en mysig mamma/kidz dag.....dom är ju alltid lyckade i och med att jag är så mycket borta från deras liv så tar vi vara på alla stunder då jag är hemma och hittar på ibland något roligt som ex bio,gå ut och äta,ströva i affärer.

Igår blev det IKEA dag....J hade önskat att vi skulle gå till Ikea och äta schnizel med pommfritt...och han var så glad igår då det äntligen blev fredag och vi gasade iväg till Ikea.
M har jobbat mycket nu då jag är hemma så han fick riktigt lugn och ro igår och fick ta sig en tupplur då vi åkte iväg.

Sen for vi till Mylly , jag for till Prisma och shoppade mat för veckoslutet och kidzen for till Toys ´R us och BR lelut....roligt då dom på tumis kan fara och se på vad dom vill och jag kan köpa mat i lugn och ro.

Men som sagt  många borde dra ur batteriet från klockan och stanna upp och låta tiden stanna och se sig omkring.....alltså jag började riktigt må dåligt då jag  ser mängder av prylar som finns i affärerna och man ser människor handla hysteriskt.

Ett exempel...det närmar sig jul och en sak är ju alla tusen kalendrar det finns...varför kan det inte finnas typ 2 exemplar med kalendrar som bara har luckor och en vacker bild då du öppnar.....nej nu är det allt från Lego Starwars till Frozen...och hej hallå..kolla prisen..från ca 27 -32 euro för EN kalender...och där stog  en mamma som köpte åt sina tre barn varsin Starwarskalender = 96 euro totalt.
Hej hallå är det klokt??!! Sen finns det dom som inte ens har råd att köpa nån kalender alls.

Då jag äntligen kom ut från Prisma så hade jag en riktig ordentlig huvudvärk av allt kaos inne i denna mega stora affär (ni vet som har varit i Mylly Prisma).
Innan vi skulle hem hade jag lovat kidzen att vi avslutar vår dag med att dom får äta en donits och cocis på Arnolds (jag hoppade över,tänker på linjerna..haha).
Igen började jag tänka... alltså två donitser och två cola lite över 11euro..hallå!!
Hur ofta tror ni en familj med ex tre kidz går ut och unnar sig en mysdag med lite fika..inte ofta tror jag.

Nog om det ...vi var i alla fall jätte nöjda då vi kom hem.....och igen en gång fick jag bevisat att JAG behöver inte en massa prylar och en massa fika...nej som ni vet så lägger jag hellre eurona i en spargris och flyr utomlands det är mycket mera värt än ett hushåll som svämmar över i prylar.Men gillar gärna att se på Ikeas inredninstips och suga i mig lite tips och ideer.


Oj vad fint...vitt är så stilrent.





Tom of Finland kaffe ...coolt :)

Köpte ingredienser till taco :)





Tur att man inte ofta springer ut på fika ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar