tisdag 14 januari 2020

Det var kalas i mässen

Min arbetsvecka kunde inte slutat bättre....jag och alla andra arbetskollegor blev bjudna på kalas i mässen...Viking Grace ( min arbetsplats) fyllde 7 år  13.1. Vart har dessa år tagit vägen ...helt otroligt att jag redan jobbat på Grace i 7 år. Före det var jag ca ett år på Silja Europa då jag hade slutat med min frisör salong och sen i ungdomen var jag också ett bra tag på sjön så det börjar nog bli en helt del år som jag seglat mellan Sverige och Finland.



Men då jag började tänka tillbaka på dess år som jag jobbat på sjön så visst tusan har jag/familjen hunnit med mycket, har hunnit resa så otroligt mycket att jag själv måste kolla flera gånger igenom där jag har alla mina resor arkiverade för att verkligen se att är det sant...men sant är det.

Sen slutet av 2011 då jag slutade med frisör yrket och blev sjöman så fick jag betalda semestrar och har alltid  varannan vecka ledig = tid för resor. Det har det blivit ensam resor , resor på två man och hela familjen och då räknar jag  tex hotell nätter omkring  här i Finland också  som resor.

Skall göra ett skilt inlägg och berätta  om mina/våra resor fina minnersvärda resor så kanske ni förstår varför jag kallar mig till en passions resare , ett bevis på att jag verkligen ÄLSKAR att resa. Därför blir det automatiskt att jag här också skriver mycket om våra resor.

Många tänker säkert att för alla dessa pengar vi spenderat på våra resor så skulle vi ha kunnat köra runt med varsin ny bil , bott i en ny lägenhet  osv .....men inga prylar går att jämföras med ALLT vi får/fått uppleva och vara med om . Vi prioriterar vad vi blir lyckliga av och det är inte av en massa prylar utan att få se och uppleva en massa roliga saker som vi arkiverar på min blogg och sen i framtiden kommer att kunna sitta och läsa i lugn och ro och minnas vad världen bjudit på .

 Så med detta vill jag Gratulera  Grace ( Viking Line) för att jag fick möjlighet och vara en av dom som gick ombord  med ett ordinarie arbetsavtal i början av januari 2013. Kan lova att dessa sju år ombord har get mig så otroligt mycket ...en massa härliga arbetskompisar , en massa härliga nya vänner , en härlig arbetsplats omgiven av super fina vyer  och sist men inte minst möjlighet till en massa ledigt så jag får möjlighet att nästan hela tiden packa min reseväska ...tack!!

Plus att råkar inte min lediga vecka infalla på barnens sportlov eller jullov så har jag jätte fina möjligheter att just då få boka in mina semestrar så vi kan resa alla tillsammans.

Visst är livet härligt och jag förstår också att uppskatta ALLT jag får vara med om. Hur mycket jag än skulle resa så tröttnar jag aldrig utan uppskattar alltid lika roligt   då äventyret börjar.

Som jag hela tiden poenterar så är det just allt detta som gör att jag orkar ta  mig igenom alla orosmoln som ibland kommer i vägen.





Dessa vyer har jag möjlighet att få njuta av på min arbetsvecka , knäppte detta foto då jag var ut och tog en nypa friskluft på deck.


Tack också till kockarna som födelsedagen till ära hade bakat super goda tårtor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar