tisdag 21 januari 2020

Månaden då ALLA är på gång

Jag vill helst bara hållas inne i min resebubbla men tyvärr måste jag ibland kliva in i vardagen och det betyder att nu är jag på jobb igen en vecka. 

Rätt så lugnt på jobb tror dom flesta sitter hemma och väntar på att det skall bli februari för det verkar vara en månad då dom flesta vill resa/göra något....ni vet så där...ALLA PÅ EN GÅNG. 

Februari är ju sportlovsmånad och då blir det  liv och rörelse över allt. Då vaknar ALLA upp medan  jag passar på att själv ta semester så jag inte behöver passa upp någon utan gör som ALLA andra reser bort och själv blir uppassad.

Januari är oftast en lugn månad...folk har just firat jul, nyår och som sagt sen har många något inbokat till sportlovet så därför håller dom lite låg profil i januari. Men som jag skrev i förra inlägget ...det är billigt och lugnt och resa i januari då det inte är så mycket folk på gång.

Jag kollade faktiskt mitt Instagram och jag var också i fjol den här tiden till Gdansk. I januari är där  massor med rea så passlig tid att åka dit för sådana som gillar shoppa. Massor med 70% på kläder, prylar m.m . Nästa år lovade jag ta med Michelle till Gdansk ..tror det får bli en tradition att vi åker dit och shoppar i januari .

Nedanför ser ni en lycklig tjej som fick en ny Onepice  från Gdansk. 




Själv skulle jag kunna ha hur många par solglasögon som helst  och har nog en hel del i lådan kan jag lova. Dessa köpte jag åt mig på min lilla minisemester i Gdansk.




Det som är så skönt att flyga dessa korta resor och ingen större tids skillnad är att man är sk " sig själv "  då man kommer hem , annat är det då vi semestrar i Usa , då är vi hela gänget så otroligt jetlaggade både då vi åker dit och likaså då vi kommer tillbaka till Finland.

 Man vaknar hemma runt fyra på morgonen och är hur pigg som helst men då man kommit så långt att det blir efter middag så brukar vi hela gänget somna. Det tar ungefär en timmer per dag att hitta den rätta rytmen ,så efter en vecka brukar det börja normalisera sig. Så vi vet vad vi har framör oss snart , men det är värt allt vi får vara med om . För skulle vi inte orka med denna jetlag så skulle vi nog knappast resa så här mycket till Usa.

Det har Mikko sagt att han helst inte kommer med dit bara för en vecka för han  tycker det är för kort tid och stor tidsomställning...själv har jag inget emot  att åka dit bara för en vecka , det passar mig. Visst vill jag ju alltid vara länge där då jag en gång har möjlighet att åka dit men det kommer ännu ta några år. Sen då barnen börjar klara sig själva och flyttat ur boet  så kan vi spara våra semestrar och stanna där längre. Då hoppas jag kunna vara där ca 5 veckor  i sträck till börja med.

Är det flera som börjar vara laddade för februari ...har ni något speciellt inbokat eller blir det att ta det lugnt hemma för att slippa trängas med ALLA som är ute och reser just då .






Stairways to heaven in Gdansk.

Tycker om att fota en massa olika trappor ...skall  samla ihop mina foton av olika trappor och publicera dom i ett och samma inlägg.


.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar