söndag 5 januari 2020

Krispigt vinterväder

 Nu börjar det kännas i kroppen att semestern börjar ta slut...vet inte riktigt hur jag skall förklara. Men ni vet då man skall börja ställa om kroppen i vardagsrytmen efter 3 veckor utan tidtabeller....känner att en liten inre stress kommer smygande. 






Mikko och barnen for idag till skidbacken och provade  nya slalomutrustning som han köpte åt Jaromir och Michelle från Jyväskylä.




Jag valde att bli i stugan och njuta av bastu och eld i öppna spisen då jag som sagt inte ännu kan skida , orkar inte fördriva tiden ensam i pulkbacken medan gänget åker slalom.




Sitter på terassen i ett härligt, krispigt vinterväder. Det är skönt att komma ut och sitta en stund då man kastar ordentligt med bad och lika skönt att fara in tillbaka till bastun då det blir kallt om nästippen.

Vi kommer att köra ner till Åbo i morgon bitti så jag har packat ihop en massa grejer som skall med hem. Lite kommer jag nog lämna kvar för har stugan bokad åt oss själva ännu någon vecka framöver. Men som sagt vill någon och skida till Himos och hyra stugan så bara höra av er så kollar jag om den är ledig.

Vemodigt att lämna stugan men har haft en sådan otroligt skön semester här i Himos en verklig behövlig paus från allt. Fast det just nu känns  trögt att kliva in i vardagen så brukar det ta ett par dagar och så rullar det på som förut.

 

 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar