torsdag 25 februari 2021

Så firade vi 6:e bröllopsdagen

 Vi har kommit förbi halva veckan , redan torsdag. Men just så här skall en ledighet vara då man verkligen känner när man åker hem att man haft ledigt. Det som jag kanske är mest trött på under dessa semestrar är att det är jag som oftast står vid spisen så att vi skall få mat på bordet.Skulle jag gärna hoppa över då man semestrar för tycker det väl räcker till då man hemma kockar dag ut och dag in. Idag kom det då nya corona regler som betyder att kidzen igen blir hemma 3 veckor. Så nu skall det också fixas lunch då jag vanligtvis bara lagar middag. Vet att många tänker "men du är ju ledig och har bra med tid" , jo tid har jag ( skönt det) men ibland finns inte den där motivationen att varje dag (nu 2ggr per dag) hitta på olika maträtter...puh!

 



För övrigt har vi det mysigt här i Himos , synd bara att det också här blev plus grader som tur hann jag prova laga färgade isblock som tyvärr nu börjat smälta. Jag och Michelle har mestadels försökt hålla oss i stugan medan  Mikko och Jaromir  åkt skidor/snowboard. Jag och Michelle skulle kunna mysa hur många dagar som helst här inne stugan. Visst tycker jag också om att hitta på saker men inte alls i den takt som Mikko , måste erkänna att det ibland är jätte jobbigt då den andra inte ens stund kan ta det lugnt  utan hela tiden måste ha en massa program. Ibland är det jätte jobbigt då han hela tiden vill att vi skall göra något i stället för att fast bara slöa på soffan och se på tex film eller läsa en bok. Mikko vill ha oss med överallt och idag hade han bokat en Husky utfärd åt oss och jag var faktiskt jävligt tveksam att åka med tanken på i vilken situation vi nu befinner oss i hela Finland. Det är nu vi alla måste göra något för att få slut på detta. Men jag sa jag kommer med om där inte är mycket folk och som tur så var det ordnat så att ingen annan fick komma förrän man åkt därifrån. Så det var bara vi och ägarna.

 


 

 




Man fick efter Husky utfärden bli och klappa dom och sen var det sk privat korvgrillning, ingen annan än vi och ägarna på plats.


 

Vi hade 6 års bröllopsdag idag så det var därför Mikko ville ordna detta ,tack för Husky utfärden. Men nu kommer jag i slutet av detta sportlov  försöka hållas i stugan. Jag och Michelle har så mycket garn med oss att vi skall sticka och virka. Fick en mössa färdig åt Michelle igår , det tog bara några timmar för det var så tjockt garn /virknål. Hon blev super glad.


 

Nu stickar jag en halsduk i regnbågens färger. Häftigt att sticka med flerfärgat garn , blir jätte häftigt med dessa ränder och bara ett garnnystan istället för ett nystan för varje färg.

 

 

 I morron kommer Michelle och jag fortsätta med vårt stickmaraton.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar