fredag 21 augusti 2015

Vad HATAR jag ?!?!

Kämpar på med min rinnande näsa och en röst som är så svag att familjen tycker det är ovanligt tyst här hemma!
Kanske skönt för dom att lite få vila öronen ibland och jag är lite tystare än vanligt.
Igår var det som sagt tandläkare och idag var det igen och rusa på uppdrag...var på blodprov.Måste  förnya mitt sjömansintyg...så nästa ledighet är det sjömansläkare som gäller.
Alltså det är inte mycket jag hatar i mitt liv....men en sak som jag HATAR är att springa till exempel hos tandläkare,läkare,ögonläkare osv hatar då man är ledig att passa en massa tider.
Har i mitt liv inte  mycket måsta gå hos läkare  ..har varit otroligt frisk...nu måste jag "koputtaa puuta " och hoppas jag länge ännu får vara pigg och kry...lite små förkylningar kommer och går men det är inte så allvarligt.
Under min tid som företagare( 14 år) så var jag ca 2-3 dagar sjukledig pga magsjuka ...det skulle inte gå att ha företag om man hela tiden skulle vara sjuk.Där kämpa man nog på med Burana om det kom en liten förkylning..hade inget annat val!!
Men sen hör jag ju lite till den där arbetsnarkoman gruppen så det skall nog vara något riktigt allvarligt innan jag ens  tänker på sjukledigt...
I morron är jag nog redan i skick för vi skall ha vår mysiga familje kräftskiva och det var så gulligt då vi frågade åt J´s kompis om han vill komma med på kräftparty....har inte på länge sett en så glad kille för han har aldrig varit på kräftparty förut.
Så i morron lovar jag att jag är i mitt esse.....pynta,duka,fixa.
Måste säga att det är roligt med små mysiga familje kräftpartyn...ingen blir full (för det finns inte sprit på dessa partyn) inte så mycket att städa undan...och sen får man ju själv äta upp nästan alla kräftor för oftast vill dom smaka på några kräftor men äter hellre pommfritt och korv som jag brukar fixa åt dom.
Men det är ju en stor sak för dom att vara med om själva stämningen då man dukar upp inför kräft festen!!!
Duktiga jag som klara blodprov utan att svimma ;)
 

Dessa har gått bra åt här hemma!!

Karibiska solen strålar i kapp med finska solen!

Lugn och ro.. bok och te (läste boken färdig den var bra)

"Koputtaa puuta " på min fina prydnadsplanka.

Tänkte nästan jag borde ha testat det där idag..bra ide´ vid snuva...hahah!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar