onsdag 19 augusti 2015

Vardagen igång!!

Så var det dags.....klockan ringde,kroppen ropade efter mera sömn...skulle ha velat dra täcket över huvudet och fortsätta sova...det är ju för tusan min lediga dag och jag skulle ha lust att sova...men blev pigg rätt såsnabbt  då vi kom igång.
Men  nej..inget sovas här inte...idag var det skolstart !!Lämnade två ivriga kidz på skolgården och själv hoppade jag lika ivrig in i bilen vetande om att jag hade 3  timmar EGEN tid....då slog det nästan black out  "vad skall jag göra nu då"?!?
Började med att åka och handla ...jag och en massa 80 plussare som var igång den tiden på morronen.Efter det blev det en liten loppis runda...härligt att få gå i lugn och ro utan att nån vill hem  eller är hungrig osv.
Så jag tror många andra inklusive jag njuter idag (om dom har ledig dag) att få dricka sitt kaffe/te i lugn och ro.Vi som har kidzena relativt små ännu vet nog hur man njuter till 100 procent av att få sin egen tid och framför allt den härliga tystnaden!!
Efter skolan blev det latande,simmande och sommar picknick med kidzen på beachem.
I morron har dom längre skoldag så då blir det igen egen tid på beachen....just me,myself&I....och en bra bok!!!
 
 

Fullt ös i många hem då vardagen börjat...dagisstart,skolstart ,semestern slut 
 

Håller med...vill dra täcket över huvudet och sova!!!!

Min egen tid ,min egen dag...bara JAG!!!

Glada vi till skolan går !!

Lycka till er alla som börjar skolan !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar