söndag 24 januari 2016

" Frusikukku" !!!

De är jag det....en sådan förbannad "frusikukku" = en som hatar kyla och vintern i synnerhet!!När alla hurtbullar söker sig ut en ledig söndag med att får friskluft och med att söka i förråden efter sina rekvisitor ex gångstavar,skidor,pulkor,rattkälkor.srinnskor m.m......ja vad gör då en frusikukku som jag.....jo bestämmer mig i lugn och ro att jag far inte ut och frysa då det finns mysigare alternativ att göra....så jag knäpper på bastun och väntar att värmen stiger till runt +80 (lite mer) och så njuter jag av en varm härlig dagsbastu.Resten av familjen är gärna ute ...så  dom har pysit iväg till pulkabacken så  måste ju tillägga att jag till på köpet får en hel dag i hel tystnad....lyx....med två små pratkvarnar som pratar i mun på varandra så passar det perfekt med sssstööörsta mööööjliga tyyyyssssstnaaad bara för mig själv ;)Lite bakgrundns musik har jag då jag bastar och nu tror ni då att det riktigt knäppt till i hjärnkontoret på mig för sitter faktiskt och hör på julmusik från Dansbandskanalen...älskar julsånger och att  sitta och sjunga med för fullt.....som ni kan läsa...det är riktigt min dag i dag .....ni ser säkert mitt stora leende på läpparna :)
 För mig är allt under 20+ kallt  :)



Så här glad är jag idag,varmt och skönt i bastun,härlig musik och massor med ljus...behövs inte så mycket för att känna lyx!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar