söndag 10 januari 2016

Låt fantasin flöda/islyktor del1

Tänk vad naturen kan erbjuda...kallt väder = supervackra utedekorationer.
Jag tycker jätte mycket om att pyssla och fixa och trixa....nu är jag ju helt eld och lågor med att fixa islyktor,isblock,iskulor....krävs lite övning och det ploppar uppe mera ideer efterhand.Man måste prova sig fram...hoppas att det en liten tid hålls kallt att jag liten tid kan njuta av mina experiment.
Denna lykta är gjord i en Ikea plastbunke med en lite mindre plastbunke fylld med stenar inuti,la ner mellan burkarnas mellanrum fyra stjärnor som vi brukar ha i tjejens gran och sen fyllde på med vatten och ut.Den frös helt igenom att det blev sk ingen öppning där uppe så man kan ha ett ljus,förstås om jag svängt den andra vägen skulle jag ha kunnat ha ljus...men jag kom på en fiffig ide...köpte på julrea batterislingor i rött och in under lyktan med dom ...och voila....titta hur fint det blev.Kan ju ha olika färger på batterislingan,själv gillar jag klara lampor...men nu ville jag prova rött :)
I nästa blogginlägg kommer jag visa av mina isblock vad man kan göra med dom....to continue.... 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar