söndag 10 januari 2016

Jag fick mitt...grisen fick sitt !!

Det brukar komma en liten peng till julklapp och den brukar jag ta med och gå på mellandags rea.I år hann jag inte direkt efter julen på rea för jag for på jobb men jag tänkte att då jag blir ledig så skall jag och se vad det finns  kvar för  julprylar.
Jag har ju tidigare skrivit om att jag köper alla mina nya julprylar efter julen då skyltarna lyser 70%....och det gjorde jag nu igen och hittade jätte mysiga ljusslingor ,pappers julstjärnor,vit julkrans med lampor,paffmuggar och tallrikar ...och hör och häpna priset låg mellan 1-8 euro för dessa prylar ...så det är nog efter julen man skall shoppa julpynt ;) Så på detta vis blev det kvar av pengen och det matade jag resespargrisen med....för detta år kommer nog resespargrisen att ropa efter mycket  "mat" eftersom vi  i nästa år har en familje resa inplanerad och då får man nog  lämna impulsköpen ogjorda och köpa  då man ser 70% lappar...men jag har sagt det förr ...det är värt allt kämpas då dagen med D kommer och du sitter på planet som tar dig just dit du vill.
Så ni som skulle vara sugen på att få lite extra slantar  i spargrisen...lämna impulsköp borta och se  då det är rea..lovar att man sparar in ganska så bra med euron på detta vis!!Sen lägger jag ju inga pengar på varken tobak eller alkohol så där blir det också många euron sparade.
Slutet gott allting gott....grisen och jag är nöjda!!!!
Batterislingor såldes bort för 1e ...ni får snart se vad jag skall ha dom till.
 
 

Dessa skall pryda julbordet nästa julmiddag :)
 
 
 
Härligt mönster.
 


 
 

Passar perfekt till min inredning...kostade inte många jyyyro...lucky me :)

Härligt mönster.










Dessa är precis min stil....

...och dom blev mina för 4 euro
Resespargrisen tackar för "maten"  (googlad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar