söndag 10 januari 2016

Isblock och iskulor/del 2

Här visar jag mina isblock och sen fyllde jag ballongerna med vatten och la dom som prydnad,som vackra kristall kulor då dom glimmar i solskenet eller i skenet av nån lampa.Skulle ha velat prova laga en islykta med isbollarna men kom inte riktigt på nån ide hur jag skulle få dom att hållas ihop...det skulle ha blivit super fint med ett ljus i mitten.Kanske nån har en bra ide hur jag skall göra för att sk "limma " ihop kulorna.Vatten som fryser går ju bra men det tar sin tid innan kulorna fryser tillsammans.
Sen isblockena la  jag i mjölkburkar och fylle med lite dekoration ...sen provade jag också frysa ner en batterislinga och det blev så fin lykta att ha på bordet.Nu har jag ute på frysning en mjölkburk med vatten+ batterislinga+ tunn järntråd ner stucken för vill ha det isblocket och hänga som en lykta och då är det bra att komma ihåg att lägga färdigt järntråden ner i vattnet innan det fryser :)
Njut av mina konstverk och nu  alla läsaren hastigt ut med burkar och vatten så hinner ni också njuta av sådana konstverk (beror ju på var ni bor ;)
Jag skickade ett par foton åt en  kompis i Californien och visade mina islyktor och hon var ju helt facinerad hur jag har kunnat laga så fina lyktor :)
Hur skall jag göra om jag som glad pensionär bor utomlands där det är sol och varmt på vintern ....jag får väl lägga in lite burkar i frysboxen för  att ta ut dom och se dom smälta på nån timme i solen,hinner ju en liten stund njuta av dom i alla fall !!
 
 
I denna lykta har jag levande ljus.
 
 
Denna islykta är lagad i en papperskorg av plast och  la ner Ledljusslinga och lät den frysa helt igenom
 
 
Hängande isblock  och nästa hängande block kommer  att ha lampor infrusna så blir det som en lykta
 
 
Detta block har jag på bordet som en islykta,nästa isblock blir en hängande lykta.
 
Fotat uppifrån.
 
Här är mitt isblock och iskulor placerade+ lite utspridd konstgjord snö.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar