fredag 8 januari 2016

Känner ni till...

...Maria Drockila.Ni som läst lite skvaller kanske vet vem hon är.Hon var ju med i Miss Suomi tävlingen 1997 och så var det väl sådana rykten att hon hade ihop det med Spede.Läste att hon 1998 bildade hon sin egen firma där dom lagar hennes ljus ...oj vad jag gillar dom ljusen.
Har nångång köpt åt mig då dom varit på rea.Minns för länge sedan då vi var till Björneborg så hade hon fabrik/butik i Ulvila där dom lagade och sålde hennes ljus...oj va det var roligt att se hur dom lagade ljusen....dom är verkliga konstverk dessa ljus.Men det fabriken finns inte mera ...nuförtiden finns den i Orimattila.
Fick av (jul)gubben ett Maria Drockila ljus och nu då vi var till Skanssi så hade  dom slutförsäljning på Drockila ljusen och gubben köpte två st åt mig...Tack M!!Fick själv välja vilka jag ville ha.Dom brukar ofta vara i Skanssi eller Mylly och sälja så här inför julsäsongen.
Är det nån annan som gillar hennes ljus eller har av dom hemma??
Dom är ju så fina så man skulle bara villa ha dom till prydnad.Själv köper jag ofta mina ljus på IKEA för tycker deras pris är ok för jag eldar massor med ljus och då menar jag verkligen massor....näms inte köpa Drockila  ljusen så ofta men roligt ibland att unna sig det lilla extra och nu när jag fick dom som gåva så är det verkligen att tacka  och ta emot.
Dessa ljus gllar jag..tycker dom är stiliga (googlad)
 
Googlag
 
Googlad
 
Maria Drockila  och hennes ljus (googlad)
 
Googlad
 
 
Lyser vackert i mörknet
 
Detta ljus valde jag själv
 
Denna valde jag själv...
...som lyser så härligt i mörknet.

Detta fickjag av (jul)gubben!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar