lördag 1 oktober 2016

Hama pärlor.

Jag vet egentligen inte om jag har hört namnet att dom heter Hama pärlor fast vi har av dom hemma...trodde att kidzen hittat på namnet .Men pärlorna heter så och det finns massor med härliga varianter om ni går in på Google.

Nu då jag varit hemma så har jag haft tid att pyssla och detta är en ny grej som jag blivit biten på.Har nog nångång provat på att görna nån grej då J och M suttit vid köksbordet och lagat sina egna figurer.....men nu då jag började googla och se vad det finns man kan göra så vet jag att jag har fått ett nytt hobby i min hobbysamling .

Har nångång köpt en bricka för Hamapärlor där det ingick mönster för bokstäver...så nu är jag på gång....fixade barnens namn som jag skall fästa med sinitarra på deras rumsdörrar sen fixade jag åt deras kompis som var till vårt idag hennes namn som hon fick ta med hem och hon var glad .

Nu börjar Halloween närma sig så nu är jag helt i min egen lilla Halloween pysselvärld... ni kan se på bilderna vad jag har på gång....halloween text  lagade jag idagoch sen skall jag laga massor med spöken i olika storlekar som jag kommer att hänga i tex kökslampan och kanske dom också kan pryda mitt Halloweenträd.

Sen hittade jag massor med härliga ideer till julen så det är att vara på gång nu för veckorna rusar iväg och snart är det dags att börja söka efter julpyntet.Så därför tror jag att jag skall sitta i hytten och pyssla lite då jag är på jobb...tror det är en bra terapi efter en hektisk arbetsdag att bara sitta i tystnad och fixa Hamapärlor figurer .

Alltså tänk vad roliga saker det finns ...så ni som inte provat på detta...köp er några plattor och lite pärlor och prova...ni kan fast lagakylskåpsmagneter,julgransdekorationer,väggtexter ja det är bara att låta fantasin flöda.
 
Bara att lägga genomskinliga plattan på och så börjar man fixa bokstäver
 
.....så här.
 
 
 
Namnet saknar C ...en trogen läsare märkte det..men inte jag ;)
 

 
 
 
Sådana skall det bli många av och olika storlekar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar