onsdag 5 april 2017

Ingen röd matta och aftonklänning

Nu har det i alla fall varit allt annat än lyx ombord på Grace....ingen utrullad röd matta och aftonklänning.
Nej det ha varit plast som täckt stolar och golv att det inte skall bli smutsigt och istället för aftonklänning har det varit städkläder och våtdräkt som gäller.
En massa olika arbetsfolk,målburkar här och där osv

Vi har nämligen haft liggedagar,min arbetsplats har varit på service ...som i sin tur betyder att båten gås igenom och storstädas och sen har vi obligatorisk närvaro vid storövning som hålls ombord där vi har folk från Trafi som övervakar och bedömer hur övningen gick.

Statister finns med ombord som offer och då gäller det  för oss anställda öva hur vi skall göra vid en katastrof ifall vi hamnar lämna fartyget.Mycket lärorikt och lika intressant varje gång...man blir aldrig fullärd av dessa övningar men man blir säkrare och säkrare på sig själv varje gång.
Sen har vi ju varje vecka övningar då vi är på jobb...jätte bra.

Vi klarade bra vår storövning idag och vi fick tack av kaptenen. Ett tack tillbaka till kapten M som litar på oss.

Idag har jag storstädade mitt andra hem (min hytt).... det blev så fräscht med nytvättade gardiner och putsat från tak till golv,rena sängkläder och pricken på i NYTT täcke ..oj vad jag skall sova gott i natt ..hoppas jag vaknar i morron bitti då klockan ringer....och så lagade jag ju lite fint med handdukarna.

Tycker om det där lilla extra att man bäddar/städar fint....brukar också skämma bort mina arbetskompisar med en handduks näckros och karameller då jag städar deras hytter....visst är det  små kul med det lilla extra då man kommer på jobb.


Vår matsal såg ut så här....men maten var go ändå.




På andra sidan låg Amorella



Amorella hade också storövning idag



Min egen lagade näckros och Fazers blå

Nystädat!!Tog fram mina batteri ljus,skall köpa nån grön plast växt från Ikea

Utrymningschefen redo!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar