fredag 18 augusti 2017

Butikerna fast och folk flydde

 Allt från granna mattor i Jaromirs rum till härliga höst färger i köket så blev det en drastisk ändring på färgen och idag blev plötsligt allt svart.Alltså som tidigare då sådant hänt så finns det inga ord .....usch och fy vad obehagligt!!
Saken gör det ju inte bättre då man bor i samma stad där det händer...alltså skulle villa ropa ut min ilska för allt vad som händer omkring mig i denna värld.

Varför skall man måste leva med att hela tiden få gå och vara rädd när det skall hända nästa gång.Först Barcelona,Rambla där vi för något år sen gick runt och spatserade och så har vi vårt trygga ,fina Åbo som var med om ett obehagligt knivdåd idag på eftermiddagen.

Jag var med papsen och Jaromir och shoppade veckoslutsmaten till Skanssi och där gick vi och ströva omkring och hade roligt,tog oss en fika då plötsligt telefonen ringer och Mikko hör av sig från sitt jobb och berättar vad som är på gång inne i centrum...jag var helt att...VA???Sen blev det och kolla telefonen och stora rubriker om knivdåd i Åbo centrum....då kom den där känslan att nej fan inte här också.

Jag hade betalat och var på väg snabbt upp till Clas Ohlsson då jag såg mig omkring att det var mycket vakter,många butiker hade börjat stänga och jag började inse att nu är det inte som det skall vara.....uppe i Clas Ohlsson började dom plocka in korgar som dom brukar ha utanför dörren och jag frågade om dom redan skall stänga ...då sa han att dom avvaktar och antagligen stänger.

Det blev tomare och tomare i Skanssi och vi for också med raska steg till bilen ,packade in och körde hem.Visst var det lite obehagligt då man tänkte att bäst smäller det nånstans i detta shoppincenter.
Vi kom hem lyckligt och väl,likaså Mikko kom hem från jobb och resten av kvällen följde vi med nyheter och försökte smälta vad som verkligen har hänt i Åbo idag.

En stor kram till er alla och en extra tanke till alla skadade och till dom som mist nån när och kär både i Barcelona och Åbo.

Tycker det har varit mycket nu och vädret har varit skit så jag börjar verkligen längta efter mina semester veckor och att få fly landet,nolla allt och njuta att det inte kommer att finnas något ord som heter STRESS på fem veckor.....nej efter semestern kommer jag vara som ny(hoppas jag)...brunbränd ,pigg och på gott humör!!
För det mesta är jag på gott humör men  hemma så kan jag nog  ibland vara så trött på alla vardags sysslor och allt skit som händer i världen.

I morron äntligen lördag och första dagen på min lediga vecka då jag äntligen får sova hur länge jag vill....såg att det kommer att  regna förståss  som betyder mysdag hela dagen och på kvällen skall vi gotta oss med kräftor/räkor.Oj vad det skall bli roligt att duka och fixa kräftparty med familyn.


Pojkarna tog sig en fika...vi ser nog till att inte farsgubben magrar här i Åbo :)


Jaromir gjorde dagens fynd...pussel för dom kommande regndagarna i höst!!

Härlig färg

En sådan ryggsäck har jag länge velat ha åt kidzen....

...reflexryggsäck för kommande mörka tider!!!

Sen har jag köpt i usa reflexconverse...

...hade tänkt sälja dom men nu kan Michelle ha dom :)
Höstprojekt som ni får se senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar