söndag 20 augusti 2017

Kräftparty

Hur mörkt det än känns efter fredagens händelser så måste man inse att man kan inte ha gardinerna nerdraga och leva resten av livet i mörker....nej det måste finnas glädje i livet och  försöka våga se framåt.

Men visst är det obehagligt att röra sig där det finns mycket människor....vi for en sväng till Ikea idag och tyvärr så snurrade i huvudet hela tiden att tänk om nån faktiskt skulle komma in här och härja här med kniv eller automatgevär....folk som i lugn och ro står och ser på inredningsprylar,är glädjefyllda och plötsligt skulle man ha kniven i ryggen.Jag vet att man inte skall tänka på detta och försöka se framåt.....men tyvärr så är det nog en massa funderingar som snurrar i mitt hjärnkontor.Hur enkelt det är att nån går omkring med en kniv,pistol,bomb i kassen och på mindre än några sekunder så kan fan vara lös....usch jag ryser.

Jag är så uppvarvad efter allt så därför flyger alla tankar hit och dit....men som sagt jag ser verkligen fram emot min/vår resa som vi har på kommande och känner ingen rädsla eller panik  fast det skulle kunna vara tvärtom att jag inte alls vill åka iväg.Men det vill jag och som sagt det är bara att inse att det kan hända var som helst att nån idiot förstör en massa människors liv.

Igår ordnade jag ett mysigt family party för att försöka glömma det sorgliga...jag dukade upp till en super härligt kräftparty.....och papsen var också inbjuden förstås.Vi gör det bästa för att han skall trivas....umgås och hittar på roliga saker alla tillsammans  och har  frågat flera gånger om han vill till landet för några dagar...men svaret blir nej...oj vad det är roligt om han verkligen trivs här och så mycket lättare för mig att ha han nära.
Vi hade så roligt tillsammans och kidzen väntar alltid på det årliga kräftparty.Älskar som sagt att duka och pynta och nytt för i år var mina mysiga små kräftor som hade lampor inuti och lös så mysigt då det blev skyming.

Oj vad det  gott med kräftor och räksmörgåsar.

Nu är jag i full gång med att planera balkongen i höstskrud ....för oberoende om jag vill eller inte så blir det höst.Jag vill vara rätt tidig ute med lite höst pynt för då jag alltid är varannan vecka borta från mitt hem så går veckorna så snabbt och jag vill ju också hinna sitta och njuta av den mysiga höstbalkongen innan jag byter tema til jul.
Det kommer foton då balkongen är färdig pyntad.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar