tisdag 1 augusti 2017

Efter två veckor är det dags

 Så har vi då stigit in i månaden augusti....som för mig känns att vi är på väg med god fart in mot hösten.Som ni märkte hur fort juni och juli for så snabbt kommer också hösten.
Likaså i affärerna så syns det ju på långt håll att hösten är i antågande....över allt är det ju skolprylar till försäljning så att inte barnen i misstag skall gå till skolan utan skolväska och en massa andra prylar.Syns säkert i affärerna att försälningen går upp dessa två veckor innan skolstarten.

Herrejösses ...två veckor kvar så kör skolorna igång....så blir det tidiga väckningar och tröga kidz som skall masa sig upp från sängen...och en trög mamma som skulle mer än gärna sova ut då jag har min lediga vecka....men brukar få bra sömn så ibland hoppar jag under täcket på nytt då kidzen åkt till skolan.Detta är ju lyx på sommarlovet  med långa härliga sovmornar utan några måsten.

Kom hem igår kväll och ofta vill jag ha tisdagen till en sk göra inget dag...bara lata och pusta ut efter min arbetsvecka....men idag var det full fart.Farsgubben ville nu vara på lande så jag körde dit på förmiddagen och fixade med dittan och dattan så att han nu kan vara där.Tiden får utvisa om han då hellre vill vara där eller ändå sen då det blir mörka tider vara mera här i Åbo och ha sällskap av oss.Nu som sagt om han vill mera vara ute på landet så kommer jag att köra dit ett par gånger i veckan och fixa det praktiska och sen får tiden utvisa.Sen vet vi i alla fall at vi gjort vårt bästa och att han skulle haft möjighet och vara nära oss här i Åbo .

Om det inte som sagt blir något av  det så kommer vi hyra ut lägenheten ....för här är bra efterfrågan på dom.Åbo är en studiestad så folk behöver hela tiden hyreslägenheter.Mikkos har ju en lägenhet i Björneborg som han köpte för jätte länge sen som nu blir utan hyresgäst så han har lite funderat om han skulle sälja den...gav ett litet förslag att han skulle investera en etta fast här i Åbo för dom går åt hur snabbt som helst åt studeranden.

Ja det är verkligen mycket nu i vår lilla family...med all press  och mycket att styra och ställa med, sen Mikko som för tillfället jobbar mycket för att få ihop pengar och lediga dagar,själv skulle jag gärna jobba extra men nu ställer jag upp för papsen och så behöver ju kidzen mig....men lovar att vi kommer att njuta till max när vår semester kommer i höst och vi kan unna oss just det som vi vill efter denna hektiska sommar.



Köper alltid en veckobukett då jag är hemma på ledigt.
Lovar at det finns att välja på inför skolstarten...tur så behövde kidzen bara nya skolväskor i år.


Titta så gulliga
Härliga penaler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar