måndag 20 november 2017

Sorg vid Las Vegas skylten



Bloggen har jag inte hunit uppdatera dagligen för här vill jag ta ut allt av dom sista dagarna som är kvar.Träffat vänner,beachlife,poolen,shoppa det sista som skall hem ,var och se på jul öppning i Fashion Island och nu skall vi klämma in ännu ett ishockey game innan resan är över.







Skall ännu lite skriva om Las Vegas då jag var där denna gång...sa åt Angelica att vi skall går till Las Vegas skylten där det  hör till att man tar ett foto då man är i Vegas (googla skylten Welcome to Las Vegas ) så kan ni se att det är ett riktigt turist mål.





Det som jag inte visste då vi kom dit var att dom hade gjort det till en minnesplats för alla som miste livet  då det var den hemska döds skjutningen från Mandalay Bay.
Kändes verkligen konstigt och stå där mitt i allt det sorgliga....och när jag stog där och såg allt in real Life då brast det  och tårarna började rinna och allt kändes  så overkligt...som om det  inte hänt fast det ändå hänt.




Folk hade hämtat en massa saker,blommor,texter osv till platsen för att hedra dom döda.Jag stod själv där en stund för att hedrade alla som dog i detta grymma skottdrama.Jag själv tycker att det inte passade att ha detta stället som minnesplats dit alla turister kommer och tar glada turist foton av Vegas skylten.Hoppas dom verkligen hittar en fin minnesplats dit folk kan gå och vara i lugn och ro och inte på det mest besökta turist stället i Vegas.Vi tog ju också det obligatoriska turistfoto då jag står vid skylten men tycker det ser jätte sorgligt ut med alla dessa minnes saker runtomkring.





Jag skrev i ett inlägg om jag märkte någon skillnad på säkerheten i Las Vegas...och ju mera vi började röra oss omkring så såg man nog..mycket poliser igång hela tiden både med bil och cyklar,vakter i hotellen överallt likaså då vi gick in i Mandalay Bay hotellet (där allt hände)så fanns där på plan ett polisbil parkerad och följde med trafiken och folket som kom och gick.








Som sagt det går aldrig till 100% att unvika ett terrordåd...men ju mera poliser det finns runtomkring  och patrullerar desto snabbare kan dom börja agera och försöka stoppa allt om det skulle hända något.








Själv fick jag i alla fall en sådan känsla att åker gärna tillbaka till Las Vegas igen ...känner att jag fick den härliga känslan då jag återvände att detta är staden jag älskar.Kände mig helt trygg att gå på strippen och behövde inte i något skede känna att jag var rädd.Det lönar sig inte då man reser gå runt och fundera vad som kan hända för det som händer kan hända i hemknutarna också så det är bara att njuta till 100% då man äntligen åker iväg på sin efterlängtade semester resa.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar