måndag 6 november 2017

Snart byter jag resekompisar

Idag har det då gått 2 veckor sen jag landade på LAX och vart rusar dagarna iväg....nu är då lite på halva tiden kvar och jag vill ju inte ens tänka på att jag  snart måste lämna detta land.Skulle riktigt bra kunna dyka upp i Finland någon gång i april om ens då....skulle bra kunna vara här på heltid.
Men som sagt  i detta skede är det inte så enkelt att uppfylla dom drömmarna .....hit kommer man inte som sagt  så där bara utan det krävs mycket.Jaromir pratar  ofta att han kommer att komma hit då han blir äldre..de får tiden utvisa...jag hoppas ju själv att jag kan komma hit sen då jag blir äldre (pensionär).






Nu är det bara att njuta av den tiden jag har kvar här innan jag måste sätta mig på flyget och landa i ett land av mörker och kyla.Får igen snällt bara försöka kämpa mig genom denna vinter fast det tar emot!!!Nog är det ju så mycket härligare och få gå runt i sommarkläder och se blå himmel och sol.Vi har ju nog haft lite regnskurar mellan varven men ändå är det ju helt annat här.

Rätt så mycket har vi hunnit med ...som jag skrev så är Mikko den som vill se så mycket som möjligt och ha en massa program....jag tycker också om att se nya ställen osv ......men för mycket blir för mycket.Ni vet då man varje dag har en massa saker inbokat på en liten tid från morgon till sena kväll då känns det inte ens roligt mera.Jag kan helt bara som sagt ta det lugnt på beachen eller vid poolen....det får bli beachdagar då A kommer hit.Mikko gillar inte att ligga nere vid beachen så mycket som jag skulle kunna vara där.
Men snart har jag byte av resekompisar....Angelica kommer att landa här på onsdags kvällen och Mikko och kidzen flyger hem på torsdagen ....och A och jag är verkligen soldyrkaren så vi kommer ligga nere på beachen eller poolen och njuta.Sen har vi med Angelica inbokat tre dagar i Las Vegas och det ser jag fram emot.



Visst har vi nu också försökt hinna vara vid poolen med kidzen men det är så mycket annat som är på agendan ...så vi hinner inte med allt.I morron skall vi visa Universal studios åt dom och det ser dom verkligen fram emot.Nu är ju Halloween över så där är inget scary mera och dom väntar verkligen att få se Harry Potter World ...ett eget område som finns på Universal...sen är där Jurassikpark,Transformers,Simpsons,Minions m.m så vi kommer ha en dag med fullt program i morron.



Det kommer att vara mysigt att traska omkring på alla fina shopping mall innan jag kommer till Finland för nu börjar det synas på allvar att dom förbereder för julen.....mega stora julavdelningar som är fulla med så mycket julsaker att man inte vet i vilken ända man skall börja.Sen är det ju rätt så rolig syn för öga då man ser juldekorationer,julgranar och palmer.





Hittade en massa fina Halloweensaker på 70% sale så ni kan gissa vem som hamstrade och en hel del juldekorationer kommer det också att koma med hem i bagaget.Det finns en massa mysiga juldekorationer här som jag inte hittar i Finland.Tur att jag kan skicka hem prylar med Mikko och kidzen i deras bagage och sen fylla upp mitt eget....bra då man är många ut och resa och alla får ta ett gratis bagage med på flyget.


Dessa foton tog jag idag då vi var till San Clemente outlets






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar