fredag 17 november 2017

En liten skit i mängden

Tre härliga dagar i Las Vegas är över ...vi  landade sent igår i Los Angeles.Vi flög med olika flygbolag och Angelicas flyg var ca en timme försenat men det  var bättre för oss för då landade vi nästan samtidigt på LAX.
Men nog känner man sig som en liten skit i mängden då man rör sig på dessa stora flygfält....alltså jösses denna flygtrafik.Satt och tittade ut från planet då vi landade...först denna otroligt långa sträcka som detta plan rullade fram innan vi kom till vår gate,alla dessa miljoner lampor som finns på start och landningsbanorna,alla dessa flyg som startar och landar hela tiden.Går inte och förstå vilken trafik det är uppe i luften för att inte tala om människo mängden på dessa flygfält....alltså vi landade igår ca 22.30 och då jag gick ut från planet så var där så otroligt men folk på flygfältet och då jag kommer ut och ser den kaotiska trafiken så tänkte jag ....ja då är man tillbaka till Los Angeles igen.Helt otrolig denna bilmassa som finns här.Alltså där är som sagt kaotiskt uppe på LAX...vi tog en shuttel till bilfirman där vi skulle hyra bil och jäklar hur busschaufören tutade och växlade filar,trängde sig in mellan en massa bilar....tror nog Mikko absolut inte skulle villa vara busschaufför här i LA.

Las Vegas ...absolut en stad som jag älskar.....me LOVE.Foto taget i Hotel Venetian.

Men efter att vi sökt hyrbilen  som nu blev en modell mindre då vi är två och bara behöver den för fem dagar så körde vi ner till Dana Point och trafiken löpte super bra ner dit.Konstigt nog hur man vänjer sig att köra olika bilar.Visst var ju Dodgen som vi hade förut hyrd mycket skönare och köra en den här som vi har nu (minns inte märke)...så hur skall det kännas då jag hoppar in i vår egna gamla bil som finns hemma på gården..den ommer kännas så trög att styra och köra med.Det brukar vara så då man ett tag kört nya hyrbilar.

Lite ännu om att flyga frå LA till LA Vegas....om ni som sagt hittar ett bra flygpris så skall ni absolut göra det.Flygresan tog knappt en timme mot åtminstone 6-7 timmar med bil.Sparar så otroligt med tid....vi fick som sagt nästan tre hela dagar i Vegas nu då vi flög mot om vi skulle kört bil då skulle tisdag och torsdag varit kördagar och bara onsdag för Vegas.Så ta flyget om ni kommer till LA och vill se Vegas.Sen klarar man sig super bra utan bil i Vegas om man som sagt inte har planer att se tex Hooverdam eller röra sig utanför The Strip området.Jag har ibland varit en hel vecka i Vegas utan bil för jag har gått jätte mycket ....roligt att ströva omkring på Stripen eller sen har dom olika pris på biljetter där du kan åka buss hur mycket du vill ex 2 timmar eller 24 timmar....så bil är inte ett måste om man vill röra sig i i city.Vill man se old Downtown så går det också bussar dit.

What happens in Vegas stays in Vegas.....men man kan också säga Whats happens on the ice stays on the ice.Så deras nya ishockeylag Vegas Golden Knights behöver inte vara oroliga om dom gör bort sig...alla tabbar blir inne i ishallen..haha!!!

Alltså ni som inte besökt Las Vegas ...gör det åtminstone en gång...antingen gillar ni den staden eller så åker ni aldrig mera dit.Jag älskar den så otroligt mycket att skulle någon säga åt mig att jag får flyga gratis till Vegas i morron så visst fan skulle jag göra det.Tre dagar är alldeles för kort att vara där tycker jag .....själv föredrar jag en vecka i Vegas då få jag ut det jag vill av resa och känner mig redo att lämna staden.

Skall absolut ha till mål att så länge staden känns för mig så här rolig med alla sina härliga hotell och en massa fina shower och sist me inte minst ishockey så skall jag försöka åka dit en gång i året....från Sverige kn man hitta flyg med Norwegian från 270 euro tur och retur beroende när man har möjlighet att resa.På lågsäsong kan man hitta jätte billigt boende i Vegas.

Vy då vi anländer till Los Angeles.....det är en mäktig syn att se det från ovan.

Så nu alla Vegas sugna resenärer.....öppna datan börja klicka, börja söka ,boka och åk till staden som aldrig sover Viva Las Vegas!!!!