måndag 13 november 2017

Tiden räcker inte till

Tänk vad tekniken rusar iväg framåt....här sitter jag på andra sidan jordklotet och pratar gratis via Whats up med familyn ...helt otroligt.Det skulle man inte ens ha kunnat drömma om i min ungdom då jag hade fått upp ögonen för Usa och spenderade mycket tid här.

Då var det snällt att skriva brev/kort hem för att hålla kontakten.Nu sitter jag och knapprar på datan,laddar upp bilder på fb,bloggar och som sagt kan ringa gratis hem och vill man så tar man videosamtal ifall man vill se varandra då man pratar.....verkligen en toppen uppfinning för oss alla resenärer som reser hur lätt det är att ha kontakt hem och uppdatera att allt är okej.

Det ända knepiga är ju tidsskillnaden då man skall ringa för då vi har natt här så har ni dag där.




Här är allt okej och får väl säga att nånstans där i bakhuvudet är det något som börjar påminna mig om att snart måste jag lämna detta land igen för denna gång.Oberoende vill jag det eller inte så har nedräkningen sakta men säkert börja...lite på en vecka kvar och sen är nästan 5 veckor i Kalifornien över.Men har varit en super resa och en verkligen välbehövlig semester.Nu sista veckan skall det klämmas in en massa program som jag vill göra innan hemresan ....har ännu en del kompisar jag inte hunnit träffa så det skall jag hinna med,så kommer A och jag att hinna spendera tre dagar i Viva Las Vegas (härligt),sen skall vi hinna på några julöppningar i Fashion Island shopping Mall och San Clemente shopping mall m.m så det blir en intensiv sista vecka....och sen måste vi försöka hinna ha lite poolhäng också.Tiden räcker inte till!!!






Ni som reser vet säkert den här känslan då ni märker att jahaps nu är det sista veckan på gång och snart är detta roliga slut för denna gång det är en så deprimerande känsla.Många längtar verkligen hem och brukar säga borta bra hemma bäst.Men jag lånar ett citat som jag läste på en blogg och som passar mig perfekt och det lyder så här "Hemma bra men borta bäst .....vill aldrig åka hem"!!!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar