måndag 27 november 2017

Vill jag eller vill jag inte

Idag är det dagen då min semester är officellt slut ....skall nämligen gå ombord på Grace ikväll efter 5 veckors ledighet.Jag vart rök dom veckorna.
Men som sagt har inget att klaga på ..det är så här jag vill fira mina semestrar med ombytt miljö,sol,värme,beachlife,poolhäng,shopping och bara göra det man känner för just för stunden.Hade som sagt en superhärlig Kalifornien resa.





Nu är det då tillbaka till vardagen....det är lite med blandade känslor jag nu sitter på soffan....vill ,vill inte,vill ,vill inte och jobba det är nog så trög denna start efter en lång semester och vi kommer säkert ha bråttom så tusan.Sen skulle kidzen gärna att jag skulle vara hemma ännu några veckor med dom.Förstår dom bra för Mikko har långa dagar ,det är mörkt då dom åker och mörkt då dom kommer från skolan så visst skulle det kännas mysigt för dom om jag fanns hemma.Men nu är det bara så att arbetet kallar.

Se gör ju saken inte bättre att jag pyntat så mysigt här hemma så jag skulle bara kunna sitta och njuta av alla ljus och pynt.

Nå veckorna går som sagt snabbt och snart är jag hemma på ledig vecka igen och inte nog med det 5 veckor semester lurar bakom hörnet ...jepp ni läste rätt ....jag skall i februari igen ha 5 veckor ledigt.Den som spar han har mycket ledigt att ta ut
och till på det varannan vecka ledig....ibland undrar man hur bra man kan ha.Men som sagt jag måste offra mig en hel vecka borta från hem/familj då jag är på jobb.Det är säkert inte många som skulle ha lust att göra det.

Jag skall nu under arbetsveckan lite blicka framåt och fundera på vår kommande Usa resa för näst år då vi skall dit på bröllop i oktober....man måste vara ute i god tid för att få bra priser på både flyg och boende.Fördelen som sagt med at resa på hösten (utanför säsong tid) det är mycket billigare då och mycket mindre turister igång.Har lite i planerna att jag kommer hyra samma "sommarstuga" som vi hade nu.Vi var jätte nöjda och priset var bra för att vara nära beachen i Kalifornien.Det är sådana saker som piggar upp mig under denna   förbannade,mörka,regniga ,deprimerande årstid .....att få sitta och klicka,fixa,dona,planera och veta att man har något att blicka framemot.Så kanske det egentligen inte är så tokigt att traska över landgången och veta att nu skall man hugga i så att man har möjlighet och fly landet så fort som möjligt igen.

Det är tur då kidzen börjar bli så stora och småningom förstår att våra resor är familjens julklapp...något litet paket måste jag ännu ha åt dom men det köpte jag färdigt i Usa så nu behöver jag inte fundera på julklappar utan allt klirr far i vår resekassa.Snart som sagt börjar dom bli så stora så vi kan småningom alla börja sitta tillsammans och planera resor,söka ställen,titta på hotell osv....en kul grej att spendera tiden tillsammans.Tills dess är det jag som ännu har titeln reseledare/fixare i familjen!!!







Ja kära läsare försök med alla små konster överleva denna mörka,ruskiga tid .....om inte annat så mysbelysningar och tända ljus hjälper massor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar