torsdag 2 november 2017

Hotel Del Coronado i San Diego

Ny dag och nytt program...här gasar vi på .Fast jag skrivit om det tidigare att vi inte tycker om att ha så mycket inbokat utan mera gör sådant vi tycker om så där helt spontant så verkar  ändå kalendern bli fullbokad.








Detta är synd då man reser på begränsad tid då är det ju så att man måste få allt som man vill göra intryckt på en kort tid.Kan inte ännu heller få det intankat i min hjärna varför det kallas semesterresa....för det blir ofta en massa program och saker du vill göra och  då man kommer hem är man helt slut då man farit runt med full fart.






Detta tempo passar Mikko perfekt för han är nog en hejare på att vara rastlös....där lovar jag att jag blir tvåa .....han kan nog inte ta en minut lugnt utan det skall hela tiden vara något på gång.Medan jag mera längtar  efter en slöa/slappa dag med att inte göra något.Sen då dom åker hem och om vädret blir bättre ja då skall det nog bli en massa slö dagar på beachen eller vid poolen.....jag kan ju ligga där en hel dag och bara lata och sova.Mikko kan ligga en stund men sen märker jag att han blir så otroligt rastlös och så skall det vara något annat program.



Som sagt det är super roligt att resa med familjen och göra roliga saker tillsammans men jag måste också erkänna att jag gillar verkligen också att resa ensam....då gör jag precis det JAG vill i min egen takt....ingen press vad alla andra vill göra...utan då sover jag hur länge jag vill utan att resten av gänget står vid sängen och väntar att vi skall fara nånstans osv......tror ni förstår vad jag menar.





Sen är ju då som sagt nackdelen och resa hit ..tidskillnaden...det tar nog rätt mycket på kroppen.Först går man runt här som en zombie och inte riktigt får någon kontroll på natt och dag rytmen och sen är det igen samma sak då man kommer tillbaka till Finland ...då skall man igen försöka får rytmen omsvängd.




Idag lägger jag in bilder från vår dagsutfärd till San Diego och Coronado.En fin beach med ett fint hotell.Vi gick i lugn och ro och snusade runt och kollade hotellet och området och inte fy skam.....skulle bra kunna tänka mig vara ett par nätter där nåttag.Synd att hela dagen var rätt mulen och vi inte fick njuta av solen.Likaså nu idag då jag sitter och skriver detta så regnar det ute....synd för Mikko och kidzen som är här kortare tid än mig och dom har lovat rätt mulet hela tiden dom är här.....får ju hoppas att jag lite hinner njuta av solen innan jag kommer tillbaka till Finland.

Visst är det skönt att ha semester oberoende om det regnar och är mulet....men visst vill man njuta av solen då man äntligen kommit till Kalifornien.



Men om man säger som så .....rendagar = shoppingdagar....det passar mig helt okej.

Ha det bra och njut av solen ni som ser den....här är det som sagt regn och mulet.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar