torsdag 20 december 2018

Coca Cola långtradaren

Idag var det en filur här hemma som hade myror i brallan...Vem månne om inte Jaromir. Han har hela veckan gått och väntat att han skall få se Coca Cola långtradaren live.






Det är två killar från Åbo som köpt en gammal långtradare och fixat till den så den ser ut som den riktiga original Coca Cola långtradaren som man sett i många Coca Cola reklamer.





Nu inför julen så har dom åkt runt en massa ställen här i Finland och har ännu några ställen kvar innan deras turne´ slutar. Idag hade vi då äran att se den här i Åbo...häftigt.





Men egentligen tyckte jag den var lite över reklamerad denna grej. Dom hade parkerat den där på torget och sen fick man stå flera timmar i kö (om man ville ) för att få gratis en liten cola burk och ett foto på sig själv och långtradaren. Hör och häpnad så fanns det verkligen dom som säkert stod flera timmar i kö för att få sin lilla cola burk.





Jag sa åt kidzen att om dom vill ha Cola så kan jag köpa burken i affären så går det mycket snabbare. Trist mamma är jag...men come on...stå flera timmar och köa ..nej tack. Men Jaromir och Michelle ville också därifrån för jag skulle direkt efter att vi sett på långtradaren köra dom till Kaarina simmhall på simmklubbens knytkalas.


Idag hade jag fullt upp hela dagen och igen insåg jag hur skönt det är dom dagarna som jag får mysa hemma i lugn och ro och i synnerhet nu då denna julrusning är på gång eller man kan nog börja prata om julhysteri ... vill ä inte fara nånstans,håller mig långt borta från affärerna.






Tycker faktisk synd om dom som mot sin vilja måste rusa med i denna julstress eller sådana familjer som har så mycket program inför julen ( och annars också) att dom knappast vet var dom skall vara  och vilken tid plus att dom glömmer hälften av vad dom skall göra....en massa julfester till höger och vänster, julshoppande , åkande runt för att önska god jul och lämna en julblomma till någon när  och kär ,sen  sitter dom halva kvällen i  i rusningstrafiken.

 Många kanske ännu inte riktigt vet om dom skall fira julen om det blir på plats A , B eller C.




Tror nog många julstressaren tänker " tur att det är  jul bara en gång i året".

Hur är det med er läsare ...börjar ni känna er redo för att ta emot julen eller sitter ni ännu och planerar om ni firar julafton på plats A, B eller C??

Nu skall jag säga god natt för i morron ringer kl 5 fast jag har ledig vecka ....jag och Jaromir skall göra en skojig och mysig grej i morron. Titta in i morron på bloggen så får ni veta vad vi gjort.









1 kommentar:

  1. Jag tycker inte heller on on julrusningen. Hoppas du har allt bra.

    SvaraRadera