söndag 9 december 2018

Vi är som Sunes familj

Ni som tittar in här kan nog säkert inte tro det är sant lika lite som jag tror det är sant men tyvärr så är det nog mörkt här på bloggen fast julen borde vara glädjens tid....men tyvärr så tändes det igår 2 nya stjärnor på himlen och jag igen fick inse att två härliga människor på samma dag lämnade detta jordeliv. Tänker på deras nära och kära och vill beklaga sorgen åt alla det berör. Skrev tidigare att det är nog too much då vi inom ett år  vinkat farväl och 6st.

Vet ju att det inte slutar här utan vi kommer och få vinka åt många ännu men tycker att det  kunde vara en liten paus och jag lite skulle hinna få nya krafter innan det är dags för följande farväl.

Det märks nog i hjärnkontoret att det varit för mycket för hälften av alla saker glömmer jag bort vad som borde göras. Fast detta inlägg är fyllt av sorg så finns det nog också humor i vår vardag och nu skall ni får höra två rätt så komiska incidenter som inträffade igår och idag.


Jag skojade med gänget här hemma att vi är nog lite som Sune och hans familj...många känner säkert igen "Sunes jul" som för länge sedan gick som julkalender på Svt. Jag hade del 1 och 2 på vhs kassett och har nog skrattat många härliga skratt till dessa videon. Tror faktiskt jag måste söka om jag kunde hitta alla dessa avsnitt och se  dom på nytt ...minns också "Sunes sommar " som gett mig många skratt.

Nu skall ni få höra hur det gick för oss  ....igår vaknade jag lite senare och kände mig lite små seg (halsen som ett rivjärn)...tänkte att jag tar det lilla lugna och tar mig en burana och tar en mysig soffdag. Telefonen hade jag på ljudlös för var inte ett dugg på prathumör. Plötsligt kommer Mikko med sin telefon i högsta hugg och sa att någon söker mig....klockan var då ca13.30.

I andra ändan en finsk  damröst som vänligt sa ...."Oletko tulossa hakemaan Harry"
(är du på väg och söka Harry)
Jag svarade ...."mitääääähhh"??? ( Vad??)

Så började hon då på finska förklara att pappa sitter och väntar på att jag skall komma och söka honom för han skulle bara vara denna gång 5 dagar på intervall och man skall då checka ut dom klockan 11.30.
Oh shit!!! Jag hade gått i den tron att han skall vara där en vecka och jag skulle söka han först på måndagen ....så där for min lugna soffdag.

Hoppade i kläderna med håret på ända tog bilen körde ut till platsen där pappa var och hastigt upp till avdelningen och sedan släpande på papsen och hans packning ner till bilen. Sköterskorna fick sig ett gott skratt då jag kommer rusande ett par timmar försent.
Sen var det bara att åka via affären och köpa mat åt farsgubben för där fanns ju inte mycket i hans kylskåp då jag räknade med att han är en vecka borta. Hade inte hunnit bädda rent för jag hade ju alla lakan hos vårt som jag hade tvättat ....så hastigt hem via och söka rena lakan och sen till han och bädda rent och fixa med mat.

Så kan det gå då det blir för mycket i hjärnkontoret....men nu är då pappa hemma med kylskåpet fyllt och rena lakan .....slutet gott allting gott.

Men så har vi då dagens incident.....det går nog inte att beskriva i ord ...detta skulle ni ha borde få se live.....det var som från en komedi film.

Jag och kidzen satt och sökte något på datan och klockan var runt 17.45 (Mikko var inte hemma) .
Plötsligt sa Michelle åt Jaromir....."Du kan ju köpa en sådan åt Valter då du ska på hans kalas"
Jaromir sa lugnt åt mig " När var det kalas....var det inte den 9:e?? "
Då vi plötsligt ropar alla tre i kör ..."DET ÄR IDAAAAG"!!!

Jag rusar upp och kollar telefonen där inbjudan finns och helt rätt ...kalas idag som börjar kl18!!!!

Jag ringer jubilarens pappa och förklarar situationen..." Vi glömde helt bort kalaset ...men Jaromir kommer nog.....men vi har ingen gåva den kommer några dagar försenad"

Jaromir säger lugnt..." Nog går det säkert bra att gå på kalas med jogging dress"

Jag....." Jo det går nog helt okej...nu sticker vi "

Så bloggens namn är nog helt jag.....det blev nog fasen Gasen i botten då vi körde till kalaset. Men vi var inte sist för i samma veva kom Jaromirs klasskompis och dom rusade gladeligen tillsammans på kalas ....så igen slutet gott allting gott.

Men själva situationen när  vi alla tre rusade runt här hemma och  vi förstod att det faktiskt var kalas idag. Tror jag aldrig varit med om en snabbare start då jag fört kidzen på kalas och aldrig förut har dom åkt iväg på ett kalas utan gåva. Ja ibland kan allt bli lite tokigt ...men vi är alla bara människor.

Nog kommer julen för det och jag har faktiskt inte någon julstress alls...det är som sagt så mycket annat som vi nu haft detta år som gör det lite kaotiskt i hjärnkontoret.






Jag är väl med andra ord både idiot och geni ...för älskar ordning och klarar av även kaotiska situationer.

 Minns tex då kidzen var små och man lagt dom och sova i väntan på en ny dag och mitt i natten vaknat att någon av dom har världens värsta maksjuka då både sängen och ungen är lika nerspydda båda två och du själv vet att du ska börja reda upp detta kaos mitt i natten då man själv är som tröttast .....plus många många andra kaotiska situationer....men som sagt slutet gott allting gott.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar