torsdag 12 september 2019

Fredagen kommer smygande

  En ny dag har nått sitt slut och så  är vi redan framme vid fredag. Mina lediga veckor rusar iväg då det är så många trådar att hålla i.Tänk i framtiden då jag verkligen kommer att få vara sk ledig då jag har ledig vecka  ...kommer nog kännas konstigt men skönt. Var så trött idag så jag somnade på soffan ett par timmar.




Nu skall jag faktiskt köra upp till Himos  (ensam) . Nu då jag skall dit ensam så tror jag att jag skall läsa nån bra bok...läsa är sådan hobby där man verkligen behöver lugn och ro och ingen som hela tiden avbryter . Skulle gärna nog velat att vi alla skulle ha åkt men Michelle har simtävling på lördag och Mikko vill vara med där och hjälpa till , det är hans grej  plus att han tycker om att ibland på söndagarna vara och spela ishockey med sina kompisar. Jaromir hade ingen lust att komma med för hans grej för tillfälle är att spela på datan  och kompisar. Så därför bestämde jag då jag nu äntligen skaffat en stuga som jag verkligen tycker om så varför inte då åka upp dit och njuta fast jag sen åker ensam.

Tycker om att köra bil så det inga problem att köra dit 3 timmar.Tror jag skall ta mig en liten fika paus i morron på Ikea i Tammerfors...kör helt förbi där . Förra gången jag var ut och gick i Jämsänkoski så träffade jag på en äldre dam och vi blev och pratade en go stund och hon var så glad att hon fick träffa mig och hon skulle ha velat bjuda på kaffe.

Hann inte då så nu skall jag höra av mig till henne och se vad hon har för program och  kanske hon denna gång bjuder på kaffe. Roligt att kunna glädja andra och jag hör tyvärr till den sorten att fast jag  borde stanna upp och tänka på mig själv ibland så backar jag hellre och vill att alla andra skall ha det bra.

I somras blev jag också bekant med en dam från Jyväskylä och hon skulle gärna ha kommit och hälsat på nu till Himos  men så var  hon detta veckoslut  på väg till Holland. 

Det börjar småningom bli fina färger i naturen så jag kommer säkert åka upp till toppen ta med min ryggsäck med  fika och sitta där  och blicka ut över Himos, tanka frisk luft , låta allt stress rinna ut , nolla min lilla ärthjärna för att sen åka tillbaka till stugan för myskväll med bastu och eld i öppna spisen...som jag längtar. Fast jag älskar att  vara med folk så är nog så skönt med ensamheten och tystnad ibland.




När jag får ordentlig kraft i benet så skall jag ta  Mikko med och så skall vi  prova gå upp till toppen.Finns stigar där som skidbackarna är så man kan gå upp längs med dom.

 Men nu skall jag först följa fyssarens råd och stärka musklerna i benet för att sen ha till mål att kunna gå upp till toppen och förstås att kunna få skida igen. Fick höra idag att jag gjort duktiga framsteg och det är sådant man behöver höra för att ha motivaton till att fortsätta. 

Hoppas ni har något kul inplanerat till veckoslutet...behöver inte vara så mycket dessa mörka tider ....det kan tex vara tända ljus och en ostbricka för att höja mys effekten. Visst har hösten också sin charm.

Relaterad bild










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar