lördag 12 oktober 2019

Den mystiske fjärilen

 Har ända sen sommaren haft någon här med mig i stugan som trivs lika bra som jag här. Någon som vill hålla mig sällskap och vara mig nära....hoppas det är någon som vill mig allt väl.

Nu undrar ni säkert att vad yrar jag om ...men jag yrar nog inget utan skall berätta . 




Själv tycker jag det är intressant och är inte ett dugg rädd eller har obehag men många tycker kanske det skulle vara lite obehagligt.

I alla fall efter jag köpt stugan och kom hit i somras så var här alltid en fjäril och snurrade på både utanför stugan och kom också  in. Jag försökte alltid se om den var här inne bara därför så att jag skulle kunna lägga den ut tillbaka så den inte blir instängd i stugan då jag far iväg.

Men då jag kom tillbaka i somras så vem kom inte in och hälsa på jo fjärilen ...samma sorts fjäril som varit förut...men inte tänkte jag väl så mycket på det.



Förrän idag då jag sitter här på förmiddagen så ser jag ingen samma sorts  fjäril snurra på här nära mig  ...den flyger av och an mot fönstren och längtar ut. Tänkte jag skall ta och försöka få tag på den så jag kan lägga ut den och den får flyga i det fria.






Så la jag på skoj ut handen framför mig och vad gjorde denna fjäril.....den flög rakt mot min hand och satte sig ner där en rätt så lång stund tills den igen började flyga runt. Fick sen tag på den och la den ut genom dörren...den hade lite skada på ena vingen men kunde nog flyga ändå.





När jag lagt ut fjärilen och stängt dörren så går jag till övre våningen för skall och släcka en lampa i sovrummet där uppe och vad ser jag på fönstret......jo samma sorts fjäril....då kan jag lova att jag lite ryggade till. Tänkte att jag la ju just ut den och hur har den kommit hit .... förrän jag såg att detta var en  som hade friska vingar. Släppte också den ut genom fönstret.

Så i morron om jag ser dessa fjärilar igen så måste jag nog sätta mig ner och fundera lite var dom skulle ha kunnat komma in ....men hoppas dom hålls ute i det fria nu . Men vill dom hit och hälsa på så är dom nog hjärtligt välkomna.

Vet någon vad fjärilar kan ha för betydelse??

Har någon varit med om något speciellt som gjort att ni blivit och funera över det?

Sen var jag en sväng till Jämsä  , gick runt där och såg på detta färgspektakel som naturen bjuder på,  lägger in foton i morron på bloggen.





Sen planterade  jag min blomuppsättning till terass bordet , det blev så höstmysigt där ute och så la jag  ljus i dessa glasskålar ute på bordet.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar