torsdag 17 oktober 2019

Går på högvarv

Ja kära vänner nu har det inte funnits mycket tid över för något bloggande....är nämligen på jobb och det är höstlov. Ni kan väl gissa vad det betyder ...jo Grace full av barnfamiljer. Nu känns det verkligen som mitt i sommaren då det är högsäsong.

Lovar att det tar nog inte länge att få tag i sömnen efter arbetsdagar som dessa. Mitt knä har klarat sig bra då jag spurtar på så det känns toppen. Men nog känns det i kropp och knopp att man ger allt vad man har att ge. 

Dett är fotat uppe i Himos



Det är i sådana här situationer som jag är överlycklig att jag har möjlighet att kunna boka en resa för att åka och koppla av eller att jag har min stuga dit jag/vi  kan åka och bara njuta.

Då jag kom på jobb så hade vår semesterlista kommit på väggen och tror att alla fick ledigt då dom ville ha...jag såg i alla fall mitt eget namn i rött som betyder semester önskemålet godkänt...så nu fasen kan jag fast gasa på hur mycket jag vill denna vecka för i december har jag 3 veckor semester och februari 5 veckor.


Semestern  firar vi  uppe i Himos. Jag och kidzen kommer vara där under deras jullov och Mikko i den mån han har möjlighet att ha ledigt.

Skall pynta  och fixa  det supermysigt där till julen  , skall bli så roligt. Tänk att få fira en jul på en Ski resort i sin egen stuga...en dröm som blir sann. Vi verkligen längtar dit allihopa , kan redan se framför mig då det knastrar i öppna spisen och flingorna faller utanför  och jag spelar julmusik .




 Stockholms skärgård



Vi har ibland funderat att vi skulle fira jul uppe i Lappland men då man ser priserna på stugorna runt jul/nyår  så har vi valt bort den drömmen men nu kan ingen stoppa den drömmen nu blir det som sagt både jul och nyår i Himos istället för Lappland.

Hur mycket soldyrkare jag än är så har jag alltid tyckt om julen och därför ansökte jag om ledigt denna jul ( jobbade i fjol) och det var ingen tvekan var vi skulle fira julen nu då vi äntligen har en året om stuga. Visst har man många gånger önskat att kunna fira jul ute i stugan som vi har på en holme men lite knepigt utan vatten och el mitt i vintern. 



Stockholms skärgård


 Vi har nog förr övernattat där vintertid då isarna har varit bra och vi kunnat åka dit med snöscoter. Det var då som pappa ännu var frisk och kunde åka ut dit och värma upp stugan ett par tre dagar före vi kom. Inte skulle det gå nu att man kommer dit och skall börja värma upp en kall stuga mitt i vinter..... sätter mig nog hellre i en bil och kör 3 timmar till en färdig varm stugan  i Himos.

Så fast jag  ibland skulle kunna ge upp då jag  står och  river dessa otaliga mängder med lakan  som aldrig verkar ta slut och armarna känns som spagettin ....då tänker jag bara på vad vi har för härliga äventyr att vänta framöver....3 härliga lata veckor i Himos till julen och i februari Florida kombinerat med kryssning i Karibien så nu fasen har jag motivation och jobb.Har lovat hjälpa till i Info denna vecka förutom att jag är på hyttsidan , konstigt vad man sist och slutligen får extra energi av att vänta på semester. Går på högvarv och efter denna hektiska vecka skall jag ännu bli och jobba en dag extra.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar