måndag 7 oktober 2019

Jubilaren firar på Grace

 Så var då arbetsveckan slut...blev en lite kortare vecka denna gång med det känns nog att jag jobbat. Jag kom till Åbo på torsdag morgonen från min resa och skulle direkt på jobb på kvällen ...så det var hem och svänga.

Så det blev att jobba med en så otrolig jetlag , förstås bra på morgonen då jag vaknar kl 04.00 och jobbet börjar klo 6 så då var jag verkligen pigg men fasen då jag skulle på nytt på jobb  kl 15 efter min paus då smakade det verkligen skit att stiga upp (det var ju natt för mig då) så jag såg ut som en zombie då jag jobbade. 

Sen hade vi så tusans bråttom till veckoslutet så det var att gasa på för fullt och så kände jag att en förkylning var på gång...bläää!!

Sen kom hela teamet på kryssning och det var ju roligt men inte hinner man vara desto mera tillsammans med dom för jag har mitt jobb att sköta och den lilla paus jag hade vill jag sova för att orka med ett hektiskt kvällspass.

Vi hade så bråttom på lördag kväll och Mikko hade bokat bord i Oscar ala carten åt oss ...vi skulle dit och äta han och jag. Jag hann i flykten ta en riktigt snabb dusch och på med kläderna och upp till Oscar...slutade jobba kl 22 så det var inte mycket tid då vi ville äta förrätt, varmrätt och efterrätt.



Men vi hann nog med hela menyn. Jag hade beställt färdigt  som en överraskning åt Mikko rosor till bordet och varsin läskande aperetif , alkoholfri förstås då vi inte mera dricker alkohol. Oj vad  den var god.








Till förrätt blev det räkor och Mikko tog rökta räkor , varmrätt älgstek och efterrätt glass med smak av gran ( minns inte namnet) ...men gott var det. Härligt att sitta och njuta av god mat tillsammans med live bakgrunds musik...ibland har dom pianomusik och nu var det en man som spela gitarr och en dam som sjöng.








Det är så roligt nu då Jaromir och Michelle börjar vara så stora att dom klarar sig och nu hade dom kompisar med på kryssning så dom hade sitt eget program. Köpte åt dom en biljett så dom alla fick komma med till mässen ( vår matsal) och äta något innan sängdags och dom tyckte det var så roligt , Jaromir sa..."Vi är lite VIP gäster nu då vi får äta där som personalen får äta.







Följande dag hann jag nästan inte alls se dom ...därför är det roligare och kryssa då jag också är ledig så vi hinner umgås.




Pappa var också med och han var nöjd att få komma ut på kryssning...men det viktigaste för han var  att han skulle få köpa alkohol. Börjar bli så trött  på hans drickande ....tror jag därför mer och mer börjar hata alkohol. När man tänker hur sjuk min pappa är men hur viktigt detta brännvin är i hans liv.

Jag är så jävla glad och stolt över mig själv att jag kunde lämna den drycken helt och hållet . Har inte varit den som spottat i glaset ..har både haft roligt och mindre roligt då jag druckit men saknar absolut inte det livet mera. 

Är så glad  att mina barn får växa upp där det inte finns någon alkohol med i bilden. Det garanterar inte att dom själva aldrig kommer att dricka men det problemet får vi ta itu med sen då det blir  ( om det blir ) aktuellt.

Mikko var nöjd med sin  födelsedags fest på Viking Grace och en trött och lycklig barnaskara for i land på söndag kväll. 

Tycker om att ge gåvor och Mikko är värd denna lilla söta skyddsängel ( en nyckelring)  med hans födelsedatum på ...skall också köpa åt oss andra en egen sådan liten ängel. Jag kommer alltid ha min med var än på detta jordklot jag är.



Nu skall jag njuta av bastu ,tvätta av mig arbetsdammet. Det är så mysigt med inglasad balkong för det blir liksom ett extra rum och hur mycket jag än tycker om sol och värme så visst är det skönt med den friska luften. Är så  skönt då man bastar att gå ut och svalka sig mellan varven.

Om det är snö på julen då vi är i stugan så skall jag verkligen ut och hoppa i snön och svalka av mig.

Som ni ser på bilden så är jag äntligen ägare till en liten högtalare som jag kan ha med i bastun och duschen , ett impulsköp från Usa. Förstår inte varför jag köpt en sådan tidigare som tycker om musik och att bada bastu varje dag

Nu var det premiär för högtalaren då jag tog min nattbastu och skulle ha kunnat sitta där hela natten ( jetlaggad som jag ännu är) och lyssna på alla mina favorit låtar som jag har nerladdade. 

Den flyter också så nästa sommar kan det vara kul att ha den med i vattnet då vi är och simmar.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar