måndag 8 december 2014

2 ljus och julstämning!


Häftiga ljus som man kan byta färg på !!


Sådana ljus har jag i min hytt.




Så var då andra ljuset tänt  och vi närmar oss julafton med stormsteg.Själv är jag på jobb så jag har inte kunnat tända 2:a adventsljuset...men på torsdag då jag blir ledig kan jag ju i mitt ställe tända två ljus.Ombord på båten så får vi ju absolut inte ha levande ljus....men visst får man det mysigt i hytten(mitt andra hem)  för det.Har köpt batteridrivna ljus i tre storlekar som lyser så fint här i hytten.Kan inte nu bifoga foton från mitt båt hem...men då jag kommer till mitt land hem så skall jag köra in fotona på datan och visa hur jag bor på min arbetsvecka och hur mysigt julpyntat jag har det här ombord i min hytt.Idag blev vi bjudna på julmiddag...verkligen gott och det bästa med denna middag var ....att jag inte behövde laga maten själv....fick ta från färdigt dukat bord.Tackar så mycket!!Men nog njuter jag så inför julen ...har så lugn i kroppen ,inga julklappar köpta ännu men ingen känsla av nån stress...har jobbat jätte mycket nu i december ...men känner mig hur lugn som helst.Brukar köpa klappar i go tid....men börjar bli lite trött av allt det materiella som finns i kidzen rum att egentligen skulle jag inte villa köpa något mera dit....men men säkert inte så roligt för dom att på julafton sitta utan nån julklapp...så något måste nog julgubben hämta.Själv längtar man ju i denna ålder efter att få njuta av den goa julmaten,julgodis och bara få lata sig.Hoppas ni som väntar på julafton kan göra all förberedelse utan att den inre stressen som kommer krypande....gör allt i lugn och ro!!Go 2:a advent till er alla!Ps!bilderna är googlade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar