onsdag 3 december 2014

Hus som doftar och smakar!!

Det blir ju så klar pepparkakshus!!Det har varit en tradition för kidzen att varje år designa sitt eget pepparkaks hus och sen få placera det i sitt rum ända till julafton...och på julaftonskvällen så får dom äta upp hela huset om dom vill.Kan ju vara lite damm på huset då det stått ett tag ..men tror dom inte hinner bry sig om det.
Själv har jag ännu inte fixat mitt pepparkakshus...får se om det blir av ...annars tar jag det i nästa jul.För här tar jag inget stress av nånting...blir det inget pepparkakshus så blir det inte,julen kommer ändå!!Kan inte riktigt minnas sen hur länge tillbaks jag helt lämnat julstressen....och lovar det känns super skönt.Men nu skall jag i alla fall visa bilder på vilken design pepparkakshusen fick.Oj oj om ni också kunde känna pepparkaksdoften...det är nog så härlig doft !!För tillfället känner jag inte heller den härliga doften i deras rum för jag är nämligen på jobb igen en vecka.
Jag skötte om att limma ihop delarna.



Brukar foga ihop delarna med riktig vanlig glasyr.

Detta har M designat :)

Jag fixade snölyktan med vaddbollar

Detta har J designat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar