tisdag 9 december 2014

Klippdockor och glansbilder!!

Det har säkert funnits i mångas lådor glansbilder och klippdockor.Jag samlade som liten på just dom båda ....glansbilder böt man med sina kompisar eller limmade i sk dikthäften.Jag hade faktiskt massor med glansbilder och klippdockor som nu av nån anledning försvunnit...min äldsta flicka lekte mycket med mina klippdockor då hon var yngre så kanske dom blivit bort tappade då liksom mina glansbilder.Men nu har jag fått ihop en ny stor samling glansbilder på äldre dar (köpt på huuto.net)...just precis såndärna gammeldags fina som jag hade i min barndoms samling.Nu som sagt när jag är på jobb kan jag inte lägga in foton på mina glansbilder...men hittade lite bilder på google.Skall någgottag framöver göra ett inlägg om mina egna glansbilder och lägga in foton.Nångång framöver då jag får tid så skall ga ordna upp dom i fina mappar och när mina barn blir vuxna skall dom få varsin mapp som minne av sin kära mamma som dom sen kan visa åt sina barn hur fina glansbilder jag samlat.Nu för tillfället är det lite ont om tid att fixa fina mappar då jag jobbar och gasar på hela tiden!!Men nog skall jag väl nån gång hinna gå igenom mitt glansbildsarkiv... om inte annat så kan jag sen då jag är pensionär sitta under nån palm och njuta av mitt glansbildarkiv och en kall Corona!!

Kunga familjen!








John Travolta


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar