fredag 5 december 2014

Myra!!

Var flitig som en myra så får du ingen fyra..så hette det förr.Men i dessa tider så är ju fyra ett bra vitsord i skolan...högsta är ju fem.
Mitt ordspråk är idag ..."var flitig som en myra så får du mera lön/ledigt!!!Har alltid tyckt om att jobba mycket och nu då M är ledig från sitt jobb och sköter vardagen hemma så har jag möjlighet och jobba mera.Skall efter att min arbetsvecka är slut bli några dagar extra på jobb....med den påföljden att i febr/mars kommer jag att vara ledig hela fem veckor.Så gissa att det känns roligt att jobba då man har något att vänta på.Tycker om att ha mål ( tex resor) inplanerade i mitt liv ...då känns det verkligen motiverande och jobba då du vet att det allt är hemåt och klirr i kassan till
  nya resor.Med lite finsker sisu så kan du nog få en hel del drömmar uppfyllda!En del undrar kanske hur jag kan vara så mycket borta från kidzen....men som jag skrivit förut att sen då jag är på ledig vecka är jag hemma 100%.. Dom veckorna jag jobba så har jag bara mig själv och tänka på och då gasar jag på för fullt och är flitig som en myra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar