tisdag 30 december 2014

Min egen tid ..nu är jag ute och seglar!!!

Skepp ohoj...vardagen kommer smygande och nu skall jag segla igen en vecka (arbetet kallar).Men har inget att klaga på under min lediga vecka.Har haft det så super skönt och lediga veckan har verkat jätte lång.Sådana dagar behöver man lite nu och då ...att göra så lite som möjligt.Sova mycket och ta igen att man sovit för lite,äta och njuta av go mat,vara tillsammans utan någon tidtabell och ingen klocka som ringer om morrnarna.Härligt minnsann!!!
Nu är det då en helt annan vecka framför...klockan kommer att ringa 04.20  varje dag i en veckas tid och då skall jag masa mig upp ur sängen för att starta min arbetsdag.Första,andra dagen kan va lite tröga men sen då man kommer upp i varv så gasar man på och veckan går så snabbt.
Men tänk så härligt har ingen arbetsväg...bara och klä på sig ,gå via mässen..dricka en kopp te och vips så har jag några steg och så är jag på min arbetsplats.Inte behöva hoppa in i en kall bil,sitta och köa i trafiken,inte rusa och föra kidzen till dagis (den fasen är nu över i mitt liv) ..dom är redan så duktiga skolbarn så dom åker buss.
It´s just me,myself and I.....kan nog kallas lite "minisemester" att komma på jobb...har bara mig själv att tänka på!!!Har jobbat i land och skött egen firma och kuskat små kidz till dagis,haft en kaxig tonåring hemma,rusat efter klocktider,handla mat,laga mat,byka,städa m.m.
Lyfter hatten åt alla som går igenom  små barns fasen just nu...är själv glad att jag har den över...nu har jag möjlighet att ha mycket ledigt då jag jobbar på sjön,kidzena börjar klara sig själv...jag börjar verkligen bli bekväm och njuter av min egen tid...kan pyssla och dona helt i min egentakt då jag har ledig vecka,kan fast ta mig en tupplur mitt på dagen om jag så vill ...nice very nice.
Men alla är vi i olika faser i livet och alla njuter vi på olika sätt....en del vill att kidzen aldrig skall flytta hemifrån,en del önskar dom flyger ur boet tidigt,en del vill jobba länge, länge,en del vill sluta jobba i  en tidig ålder,en del vill ut och resa,en del vill bara njuta hemma o.s.v.....tu ratt vi alla är olika och får njuta av livet precis hur vi vill!!







 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar