söndag 28 december 2014

Inglasad balkong..som ett extra rum!!

Funderade många gånger hur jag skulle trivas i höghus efter att många år bott i radhus.Men nu efter två år i höghus så trivs jag toppen.Vi bor som sagt på nedersta plan så det känns lite som radhus och så älskar jag vår inglasade balkong som blir som ett extra rum.Har lagat det så mysigt nu så här juletid...där är så mysigt och sitta efter bastun med en varm glögg så här i vinterkylan och svepa pläden runt sig.När julen är över så är det många som direkt plockar bort julpynten...men här är dom kvar i alla fall hela januari...kanske längre också.Det är så mysigt här hemma med all julpynt
 så jag har som sagt inte alls planer att städa bort nån jul på länge ännu!

Satt just här och tänkte hur härligt det skulle vara med ett stort förråd dit man kunde bära granen med julpyntet på för att sedan nästa jul bara gå till förrådet och söka den färdigpyntad och inte plocka med julgransbollarna av och an.
När brukar ni börja städa bort julen?
Hur som helst så är nu julen förbi,vi går mot ljusare tider och snabbare än vi tror börjar vi se vårtecken och det börjar dyka upp dom där härliga vårkänslorna i kroppen.Ni som gillar vinter och snö njut så mycket ni hinner....jag föredrar och hålla mig inomhus och trivs i ett speciellt rum där tempen ligger runt +80 (bastun) och vill jag ha en nypa friskluft i mitt bastubadande så smyger jag mig ut på vår mysiga balkong.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar