måndag 1 december 2014

Mitt i julstämningen ryms USA.

Fast jag älskar denna tid så här inför julen så snurrar det nog varje dag längtan till Californien i mitt huvud.Så gott som dagligen pratar vi om vår resa och hur mycket vi längtar bort från denna mörka tid.Sen har jag ju hela tiden kontakt med mina vänner där och dom längtar lika mycket som oss att få ses igen (det var ju snart ett år sen vi senast sågs).Sen är det ju mycket som skall fixas innan vi åker.Måste skaffa ESTA åt alla kidz,sen brukar vi hyra bil färdigt innan vi flyger dit så har vi bara att plocka upp den då vi landar i Los Angeles och kan direkt köra till vårt "hem",flygbiljetterna är fixade.Sen skall vi ju och se på ishockey igen och dom biljetterna brukar jag boka i go tid  så dom ligger redan här hemma  i lådan.Jag och M skall och se på ett spel med Ducks vs Kings och sen far vi hela familyn och ser på Ducks vs Montreal Canadien.Sen börjar ju nog kidzen vara i start groparna ..dom tror ju att vi skall iväg direkt efter julafton...så det är nog lite knepigt och få dom att förstå att det är först i februari....men skall i januari printa ut en kalender så dom får kryssa för varje dag... då har dom lättare att se när resan närmar sig.
Julgubben kommer inte med så många julklappar till oss i år...som sagt vår bästa julklapp är resan och besök av Disneyland och allt annat roligt som vi skall göra tillsammans i Californien.Detta lite om hur rese planerna framskrider...och jag tar ingen speciell stress fast det är lång flygresa och kidzens första resa over there.Litar på att dom kommer och klara det utmärkt!Jag är lite mera pirrig av att min äldsta dotter kommer en vecka senare ensam flygande dit och hon skall ha flygbyten och inte så mycket extra tid mellan bytena...så får ju hoppas hon kommer lyckligt och väl fram till Los Angeles  ( LAX) då vi åker dit och möter henne.Har suttit och sett mycket på foton från Californien..så längtan dit är verkligen stor!!






Nära den beach skall vi bo.

Detta radhusområdet blir vårt hem 3 veckor.

Tänkte om jag skulle fixa vår katt i samma färger som denna ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar