lördag 27 december 2014

Julafton 2014 !








Min nya favvo ...smälter i munnen!

Julgubben visste precis vad jag önskade mig...skall ta den med då vi far till Cali och hoppas få den signerad av Mr himself ;)

Lycklig.. fick en överrasknings julklapp till min ABBA samling.

Så var då julen över för denna gång och nu är det att blicka framåt och snart börja ett nytt år 2015.Vi har haft en underbar jul....just en sådan som jag/vi  vill ha...NO STRESS!!Vi har ätit gott,ingen tidtabell,julbastu,klappar,glögg och min nya favvo Dooleys (synd att det är säsongs dryck) skulle kunna dricka den också fast på midsommar.
Det som jag tycker är så superskönt ...det är att fira julen hemma.Då kidzen var små så firade vi ofta hos min morsa med sambo och det gick bra till en början...men sen blev jag så le på att alltid packa alla julklappar i bilen och sen köra dit med allt och öppnas hos morsan.Sen övernattade vi hos farsan och då skulle ju alla klappar släpas dit för att till slut packas in i bilen och se till att man har allt med sig hem till Åbo....sådana jular kallar jag Stress jular.Kidzen fick bara leka med några klappar för sen var man orolig att hälften av delarna skulle bli kvarglömda.
Nog är det så otroligt skönt att få mysa och fira jul i sitt eget hem och då kan kidzen leka med sina julklappar hur länge dom vill och sen krypa ner i egna sängar och sova och själv kan man sitta i soffhörnet och bara njuta av lugnet.
Tycker själv jätte mycket om juldagen...för då sover man länge,maten är färdig bara att plockas fram,kidzen har fullt upp med att leka med sina julklappar,inga måsten!!
För en del är det säker helt ok att åka runt och hälsa på hela släkten utan att dom tycker att det känns för stressigt....tur att vi alla är olika och får fira julen precis hur vi vill..tur att dom ännu inte hittat på några EU regler hur folk MÅSTE fira julen.
Hoppas ni alla vänner har haft en sådan jul  så som just ni ville fira den...
Vi har sovit jätte länge nu då vi är lediga...men i morron skall vi försöka oss upp lite tidigare för att ta oss en liten runda i affärerna.Jag har skrivit tidigare  att jag alltid shoppar mina nästa års julpynt så här efter julen för du får dem så billigt.Jag var faktiskt ännu den 24.12 på morgonen till butiken och fyndade jätte fina julprydnader för en pikiliten slant..lycklig jag!!
Nu blir det go natt...kommer att somna gott efter en härlig jul 2014!

2 kommentarer: