fredag 19 december 2014

Fritid på Grace...



Hamburgare med 100% nötkött och bacon..namsi!!


Kantarell soppa med ren ( en kremigare variant..supergo) kan varmt rekomenderas!




...ni vill kanske veta vad jag brukar göra på min fritid då jag är på jobb.Vi jobbar ju 10,5 timmar per dag...och efter att ha gått en hel dag  så är man nog rätt slut i fötterna och gärna tar sig en dusch och sen hoppar i sängen och ser på tv eller fördriver tiden på datan.Vi har jätte bra mat i vår peronalmatsal..och för mig som har barn hemma och det skall fixas mat varje dag så är det lyx att få sätta sig ner i vår egen matsal och bara ta för sig av maten och inte ens behöver diska.Men ibland kan det vara roligt och umgås med sina arbetskompisar och gå och äta på någon av våra fina matrestauranger.Jag har trevliga kompisar på olika avdelningar och det kan ju vara svårt och få det och passa med tider då vi alla jobbar rätt så olika...men idag råkade L och jag sluta samma tid och då bestämde vi med henne att vi går till Franks och äta (min favvo restaurang)... där är trevlig personal och super go mat.Ikväll blev det till förrätt kantarellsoppa..varmrätt Hamburgare+ pommes...och glass till efterrätt.Helt super gott!!!Tack L för en trevlig kväll...på söndag väntar jag min family på kryssning och då blir det absolut Franks en gång till denna vecka och så tänker vi äta julmat på måndag i Buffe Aurora innan jag på måndag kväll med lätta steg går över landgången i väntan på julafton och mera julmat!!Inte att undra varför det kommer lite extra kilon så här runt juletid..men vem bryr sig...nu skall vi njuta av allt vad som julen för med sig.Vill till slut lyfta tummen åt min super härliga sambo som sköter hela vardagskomersen och allt vad det innebär medan jag är borta en vecka och jag har bara mig själv och tänka på här ombord då jag har fritid...hakuna matata-inga bekymmer!!!
Julgranen utanför Franks.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar