lördag 24 januari 2015

Blinier/Blinit

Man blir aldrig full lärd fast man ibland börjar tycka att man har rätt många år på nacken och mycket års erfarenhet....men siddu nej.Idag lärde jag mig äta något helt nytt ...Blinier!!! Har hör mycket om dom men aldrig smakat.Min vän Laila och jag var till Kellariravintola och åt Blinier till lunch.Tack min härliga vän Laila som  gjorde att jag fick en ny erfarenhet i mitt liv..att äta blinier som verkligen kommer bli en tradition för mig då det är Blini säsong.Blev så överraskad hur gott det var att jag verkligen kommer att investera i en blinipanna och prova laga själv.Jag som älskar rom...kan ju absolut inte förstå att jag inte lagat sådana tidigare...och sen man kan ju byta ut rommen mot vilken fyllning som helst.
Så ni som också har missat Blinier...rekommenderar att ni googlar recept , provar och bjud fast vänner och bekanta med på Blini fest.
Go natt säger Åbo nattuggla och go morron till dom som säkert snart måste smyga sig upp från sängen då arbetet kallar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar