onsdag 7 januari 2015

Ger en förklaring!!

Kanske dessa bollar pryder granen nästa jul!

Många undrar säkert varför jag har en header/bild där det står "home is where the heart is" och så visar det en pil på L.A.  Många av er som känner mig personligen vet ju hur mycket jag älskar USA (californien) och för er som inte känner mig men har börjat följa med min blogg kanske har börjat inse att jag har ett favvo land som heter USA.Min första Usa resa gjorde jag då jag var lite på 20,hade börjat jobba på sjön och hade möjlighet att spara till min första stora resa som blev Miami i Florida.Det var en paket resa som varade två veckor....och jag visste redan då jag satt på beachen sista dagen före hemresan....att här lämnar jag mitt hjärta...så mycket tyckte jag om detta land.Efter det har jag varit massor med gånger till Californien och alla gånger jag flyger till Finland så vet jag att mitt hjärta  blir kvar där....hoppas nångång att hela jag/familyn får bli kvar där en lite längre tid och inte bara mitt hjärta....man får ju 3 månaders uppehållstillstånd där och den tiden skulle jag/vi  gärna spendera där.Men skola för kidzen och jobb för mig och min sambo gör att vi får nöja oss med att " bo" lite kortare tid där ännu tillsvidare....vi ser  på nytt  sen då man blir gamling var jag/vi bor.

Tänk så olika klimat vi kan njuta av,läs här:  Blev bekant med en tjej då jag var och kollade NHL ishockey och hon blev ju helt lycklig då jag berättade att jag var från Finland....hon hade just då bokat en resa åt sig och sin väninna till Finland/Lappland.Hon från soliga Californien ....ville absolut på semester till kalla,snöiga Lappland..kan ni förstå!!Hon sa att hon älskar snö och åker ofta i Usa till splatser där hon kan skida....kanske man blir mättad av sol,värme och beacher då man bor  så och ser det hela tiden.Hon fick så roligt då jag är helt faschinerad av sol,värme och Californien.Jag hoppas jag hinner träffa henne då hon är här i Finland...men jag kommer att jobba då dom kommer till södra Finland...men dom skall över till Sweden så hoppas dom väljer min arbetsplats Viking Grace!!HI L....enjoy your stay in Finland!!

My friend L ..enjoy your stay in Finland!!!

 

 
Mitt hjärta finns i LA...men hemmet i Åbo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar